Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je een rustig tempo en ondersteuning aanhoudt en zelf ook nog een behoorlijk deel van de energie levert dan loopt het aantal uur ondersteuning flink op en ook het aantal afgelegde kilometers.Fedor schreef: ↑di 10 apr, 2018 08:31Op zich zit hier wel iets in. Speedpedelecs stroken imho niet echt met het "reizen"-gevoel van de website (ander gebruik, te snel (je ziet niet veel van de omgeving), kleinere actieradius). Misschien ideaal voor snel ww-verkeer en het vervangen van de auto, maar ze worden niet echt als reisfiets gebruikt.
Ik denk niet dat het hem ging om het respect van de gemiddelde wereldfietser
Mooi hoe de panelen wel over de lengte as maar niet over de breedte as kunnen draaien.Leon schreef: ↑wo 11 apr, 2018 10:30Daarom vind ik het idee van een bob yak-achtige aanhanger met een zo groot mogelijk zonnepaneel erop nog steeds tot de verbeelding sprekend, zeker omdat ik mij voor vakanties toch beperk tot landen waar de zon schijnt. (wetende van panelen op mijn eigen dak dat zonnepanelen bij zware bewolking minder presteren dan de verkopers ons graag willen laten geloven)captain_fabulous schreef: ↑wo 11 apr, 2018 09:16Ik vind op dit moment lange fietsochten met bepakking en een e-bike niet met elkaar te rijmen. Alleen al dat ik dus dan mijn campings moet gaan uitzoeken op laadmogelijkheden...wordt ik kriegelig van, da gaat niet samen met mijn manier van reizen.
Ik heb eens wat gezocht en dit mechanisch ontwerp ziet er doordacht uit, want heel simpel.: (link naar grote versie)
De panelen zelf kosten tegenwoordig eigenlijk nauwelijks iets meer. Op deze site zie je dat een 320Wp dakpaneel van een goed merk tegenwoordig nog geen 250 euro kost, dus in principe zou een paneel voor op een aanhanger de helft kosten, 125 euro, want half zo groot. In de praktijk zal de verkrijgbaarheid een probleem zijn. De kosten zitten dus in vanalles, behalve in het paneel.
Hmmm de supercharger is meer geschikt voor wat grotere accu's, 50-100 Kwh of zo. Voor zo'n aanhanger zal een normaal stopcontact wel voldoende zijn.
Zoals ik eerder al heb gezegd, bij lage intensiviteit bewegen is beter dan niet bewegen... is het nou zo moeilijk voor te stellen dat het gros van de mensen hier het fietsen gewoon liever op eigen kracht doet?Wim schreef: ↑za 07 apr, 2018 15:37Ik weet dat er zijn die er anders over denken, maar ik vind het treurig. Ja er zijn mensen voor wie een e bike een uitkomst is, maar voor velen is het vrees ik een excuus om te mogen doen alsof ze fietsen. Ik was even de stad in, en dan zie ik toch vooral veel erg ongezond dikke mensen van nog maar in de veertig (of zelfs jonger) net iets te hard rijden op ebikes. Het is beter dan vervuilende stinkscooters, maar toch.
Voor veel mensen (buiten dit forum) iig wel... krijg heel vaak de opmerking waarom ik geen elektrische fiets heb gekocht als ik toch zoveel geld aan een fiets uitgeef. Men snapt niet dat het (bij mij) niet alleen om het transport van A naar B gaat maar ook om de beleving van het fietsen op eigen kracht (de sportieve prestatie incl. stoempen in tegenwind of de berg op) an sich.
Ik denk dat je de waarneming van Wim te veel op jezelf betrekt. Als ik hier een fietstochtje maak zie ik elke keer honderden e-bikers. In de praktijk fietesn die niet snel. Sterker: de meesten fietsen nog geen 20 km/u. Ik haal de meesten namelijk in, terwijl ik op het vlakke ca. 23 km/u fiets (geen e-bike). Een paar dagen geleden ben ik wel ingehaald. Ik herinner het me nu nog, dus het is nogal zelden.
Dat is inderdaad wel een cool idee. Vraag voor mezelf zou dan wel zijn of ik dit langzaam fietsen wel vol zou houden en als tweede vraag of ik het fietsen dan nog wel als iets zou ervaren dat ik op eigen kracht doe.Belle schreef: ↑za 14 apr, 2018 08:39Voordeel van een speed pedelec als vakantiefiets: krachtiger motor. Grotere accu. Als je voluit gaat op de motor, dan heb je inderdaad gelijk. Maar de speed pedelec is nu juist leuk om te gebruiken in de laagste stand ondersteuning. Daarmee kan ik 170 kilometer op een dag afleggen met ca. 27 km/u.
O soms bekruipt mij ook het gevoel dat een hulpmotortje wel handig zou zijn, als de "uitdaging" iets te groot begint te worden
Is in een fietsvakantie het doel om zoveel mogelijk kilometers af te leggen?Belle schreef: ↑za 14 apr, 2018 08:28Verkeerd om gedacht. Je stopt er zelf 22 km/u in en de fiets maakt er 35 km/u van. Je spant je dus net zoveel in, in dezelfde tijd, alleen heb je na een uur geen 22 km afgelegd maar 35. Dus de afstand die je aflegt wordt groter. Ideaal voor grote fietsafstanden af te leggen als je maar 3 weken vakantie hebt. Of als je net wat langer dan een uur fietsen van je werk woont bijvoorbeeld.