Maar die wegen zijn wel een stuk saaier...
Kortom de route bewaren voor de vrijdagen of zo. Lekker stuiteren
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Maar die wegen zijn wel een stuk saaier...
Ook met een accu een mooie fiets. Hebbie links naar de specificaties en de prijs?Matthieee schreef: ↑ma 09 apr, 2018 20:38Klopt; het was niet zo serieus (Kletspraat) , maar er zit wel degelijk een accu in die fiets om (shimano di2) electrisch te schakelen.
Die electrische gedrochten waar jullie het over hebben fiets ik met twee vingers in de neus voorbij op mijn Brompton . Buiten de stad zie ik die (nog) niet zo heel veel...
Zie hier. Exacte prijs weet ik niet want sommige onderdelen had ik nog liggen; ik zou er ongetwijfeld een speed pedelec van kunnen aanschaffen... (maar ik hou van mooie fietsen )Hans Keesom schreef: ↑ma 09 apr, 2018 20:51Ook met een accu een mooie fiets. Hebbie links naar de specificaties en de prijs?
Ik geloof je graag dat je me er uit rijdt. Echter, de enige wedstrijd die ik doe is met mezelf Als ik mijn eigen grenzen kan verleggen, tot over de grens, ben ik blij genoeg.
Is een fantastisch mooie fiets. Nadeel lijkt me dat je zo hard moet gaan om het een beetje intensieve training van te maken, ik hoef alleen maar de ondersteuning uit te zetten op die zware e-bike van meMatthieee schreef: ↑ma 09 apr, 2018 21:35Zie hier. Exacte prijs weet ik niet want sommige onderdelen had ik nog liggen; ik zou er ongetwijfeld een speed pedelec van kunnen aanschaffen... (maar ik hou van mooie fietsen en heb geen motor nodig om 45kmh te gaan )Hans Keesom schreef: ↑ma 09 apr, 2018 20:51Ook met een accu een mooie fiets. Hebbie links naar de specificaties en de prijs?
Ik geloof je graag dat je me er uit rijdt. Echter, de enige wedstrijd die ik doe is met mezelf Als ik mijn eigen grenzen kan verleggen, tot over de grens, ben ik blij genoeg.
Gaat mij er niet om dat ik mensen er uit kan rijden; als je de begrenzing er vanaf haalt win ik het toch niet van een electromotor (tenzij je op de lange duur kijkt, want ik ben niet leeg na 200km ).
De negativiteit (afgunst?) vind ik allemaal niet zo nodig; ik plaats her en der ook wel mijn kanttekens hoor... ik zie dat sommige (oudere) fietsers namelijk ver boven hun energieniveau bewegen en daar komen brokken van met breuken tot gevolg... De keerzijde is natuurlijk dat bewegen op een e-bike beter is dan stilzitten in een auto (of thuis)... Het is allemaal weer eens niet zo zwart-wit
Op zich zit hier wel iets in. Speedpedelecs stroken imho niet echt met het "reizen"-gevoel van de website (ander gebruik, te snel (je ziet niet veel van de omgeving), kleinere actieradius). Misschien ideaal voor snel ww-verkeer en het vervangen van de auto, maar ze worden niet echt als reisfiets gebruikt.
Ik denk dat vooral de kleine actieradius een probleem is. In combinatie met de snelheid kun je niet veel uren op een dag een speed pedelec gebruiken, dus dan zit je voor de middag al op de volgende camping of zo.Fedor schreef: ↑di 10 apr, 2018 08:31Op zich zit hier wel iets in. Speedpedelecs stroken imho niet echt met het "reizen"-gevoel van de website (ander gebruik, te snel (je ziet niet veel van de omgeving), kleinere actieradius). Misschien ideaal voor snel ww-verkeer en het vervangen van de auto, maar ze worden niet echt als reisfiets gebruikt.
Vandaag zijn er inderdaad verschillende treintopics, maar er gaan ook weken voorbij dat dit forum het zonder deze - meestal nuttige info - moet doen. Soms probeer ik van zo'n treintopic een leuk verhaal te maken (zoals hier, hier en hier), dus wie zich volledig af zou sluiten van de treininfo, mist ook de sfeerverhalen.Leon schreef: ↑di 10 apr, 2018 09:25Als er overigens nog iets dominant is op dit forum dat is het informatie over treinen. Dat gaat dus over voortransport, maar niet eens over fietsen zelf. Gelukkig staat het allemaal in een eigen forum, maar helaas heef het bestuur geen gehoor gegeven aan mijn oproepen om je te kunnen abonneren en de-abonneren op verschillende subfora; dus zolang dat nog net is zullen mensen 'last hebben' (niet heus dus) van ongewenste dataovervloed op hun scherm.
Inderdaad. Het is met de huidige stand van de techniek praktisch nog steeds makkelijker om lange afstanden op fossiele brandstoffen (voor de auto) ofwel voedsel (voor het fietsen, wandelen) af te leggen dan op elektriciteit. Zowel de elektrische auto als de electrische fiets heeft nog een beperkte actieradius, te klein voor tochten in avontuurlijke gebieden.bast1aan schreef: ↑di 10 apr, 2018 22:48Wat betreft fietsvakanties; Van kennissen heb ik echter begrepen dat het een dusdanig gedoe is met overnachtingen/oplaadpunten plannen, hopen-dat-je-het-haalt enz, dat het eigenlijk niet leuk meer is. Ik heb persoonlijk een hekel aan al dat soort geregel, zeker op vakantie, dus alleen dat zou al een goede reden zijn om er niet aan te beginnen.
Dat vindt ik voor mezelf ook een interessante vraag. Als ik een flink eind gefietst heb voel ik me moe en voldaan. De keren dat ik een motor heb gehuurd was ik naderhand wel moe, maar niet voldaan. Ik had namelijk weinig lichamelijke energie besteed. Daarnaast vond ik het rijden in de heuvels van de Ardennen niet extra leuk omdat de motor toch net zo hard en gemakkelijk omhoog ging als omlaag.
Ik weet niet hoe het met paalcampings en dergelijke zit, maar elke "normale" camping biedt de kampeerders toch stroom aan (tegen betaling weliswaar)?captain_fabulous schreef: ↑wo 11 apr, 2018 09:16Ik vind op dit moment lange fietsochten met bepakking en een e-bike niet met elkaar te rijmen. Alleen al dat ik dus dan mijn campings moet gaan uitzoeken op laadmogelijkheden...wordt ik kriegelig van, da gaat niet samen met mijn manier van reizen.
Daarom vind ik het idee van een bob yak-achtige aanhanger met een zo groot mogelijk zonnepaneel erop nog steeds tot de verbeelding sprekend, zeker omdat ik mij voor vakanties toch beperk tot landen waar de zon schijnt. (wetende van panelen op mijn eigen dak dat zonnepanelen bij zware bewolking minder presteren dan de verkopers ons graag willen laten geloven)captain_fabulous schreef: ↑wo 11 apr, 2018 09:16Ik vind op dit moment lange fietsochten met bepakking en een e-bike niet met elkaar te rijmen. Alleen al dat ik dus dan mijn campings moet gaan uitzoeken op laadmogelijkheden...wordt ik kriegelig van, da gaat niet samen met mijn manier van reizen.
Vaak wel, maar er zijn ook tentvelden met geen stroom...al geef ik toe, de meeste campings weten dat de 99% van de mensheid zonder stroom niets meer is, dus het zal allemaal wel kunnen, maar voor mij persoonlijk vind ik het 'extra gedoe'. Maar ja, persoonlijk natuurijk!peter de rijk schreef: ↑wo 11 apr, 2018 10:23Ik weet niet hoe het met paalcampings en dergelijke zit, maar elke "normale" camping biedt de kampeerders toch stroom aan (tegen betaling weliswaar)?captain_fabulous schreef: ↑wo 11 apr, 2018 09:16Ik vind op dit moment lange fietsochten met bepakking en een e-bike niet met elkaar te rijmen. Alleen al dat ik dus dan mijn campings moet gaan uitzoeken op laadmogelijkheden...wordt ik kriegelig van, da gaat niet samen met mijn manier van reizen.
Er zijn inmiddels e-bikevriendelijke gebieden waar men gewend is aan fietsers die onderweg een accu willen opladen. Twee jaar terug zagen we in de Alpen al veel e-bikes en oplaadpunten. Met name in plaatsen waar 's winters veel skitoerisme is, zoekt men naar mogelijkheden om ook in de rest van het jaar meer inkomsten te genereren. Daar worden bospaden geschikt gemaakt voor fietsers, skiliften opengesteld voor mountainbikes en verschijnen e-bikevriendelijke horeca.bast1aan schreef: ↑di 10 apr, 2018 22:48Wat betreft fietsvakanties; ik heb me niet zo verdiept in de verhalen op dit forum over fietsvakanties met de elektrische fiets. Van kennissen heb ik echter begrepen dat het een dusdanig gedoe is met overnachtingen/oplaadpunten plannen, hopen-dat-je-het-haalt enz, dat het eigenlijk niet leuk meer is. Ik heb persoonlijk een hekel aan al dat soort geregel, zeker op vakantie, dus alleen dat zou al een goede reden zijn om er niet aan te beginnen.
Je moet niet van iedereen enig kwantitatief inzicht verwachten. Je hebt best kans dat je bij deze meneer wel je lege Tesla zou mogen opladen, denk aan iets als 150 keer zo veel
Als ik het goed zie is dit geen Duitser maar een hoogleraar uit Straatsburg die wij tegenkwamen in Zweden. Dat zou betekenen dat in zijn aanhanger twee extra accu's en twee opladers zijn opgeborgen. Hij heeft die tocht vaker gemaakt telkens met nieuw materiaal. Hij was er nogal zeker van dat hij de Noordkaap snel zou halen.Wat denkt deze Duitser wel niet: helemaal naar de Noordkaap met een e-bike