Ik zou maar niet door fietsen want je wil niet meemaken dat hij opeens afbreekt met alle gevolgen
van dien.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:En dan? Instellen dat je Wahoo gaat piepen als je meer dan 150 Watt trapt?
En dat blokje aluminium is nu dus ingescheurd. Deze crank is gewoon einde verhaal. Hier nog mee gaan fietsen is solliciteren naar een Darwin Award. Of minstens een plekje in de Oops gallerij van Marten.
Misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen als je ze een mailtje stuurt?
https://m-gineering.nl/oops.htmShrek schreef: ↑vr 19 sep, 2025 20:59En dan? Instellen dat je Wahoo gaat piepen als je meer dan 150 Watt trapt?![]()
En dat blokje aluminium is nu dus ingescheurd. Deze crank is gewoon einde verhaal. Hier nog mee gaan fietsen is solliciteren naar een Darwin Award. Of minstens een plekje in de Oops gallerij van Marten.
Jammer, Tune cranks zijn leuke Leichtbauteile maar dat betekent ook dat ze wat minder 'vlees' hebben dan 'normale' cranks.
Die crank is zeer zeker doorgescheurd tot het staal van de as....math schreef: ↑vr 19 sep, 2025 13:42Bij het schoonmaken ontdekte ik een scheur in de linkercrank van mijn gravelfiets. Het is een Tune crankstel. Ik merkte het dus nog niet bij het fietsen. Kan iemand mij zeggen wat ik er van ga merken als ik hiermee doorfiets ?
Ik kan moeilijk vaststellen hoe diep de scheur.
crankscheur2.jpeg
Ik heb de crank vandaag gedemonteerd. Je hebt gelijk dat de scheur is doorgegaan tot op de as. Toch verwacht ik geen acuut gevaar is als ik er mee door rijd. De vergelijking met een steeksleutel is zo gek nog niet.