Flauwe mopbert sitters schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:11Heb je in die nette brief gepleit voor een vliegverbinding van Westernieland International Airport naar een landingsstip in de tuin van Jeugdherberg De Veurs in de Voerstreek?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Flauwe mopbert sitters schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:11Heb je in die nette brief gepleit voor een vliegverbinding van Westernieland International Airport naar een landingsstip in de tuin van Jeugdherberg De Veurs in de Voerstreek?
Scherp BertMartin E. van Doornik schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:15Flauwe mopbert sitters schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:11Heb je in die nette brief gepleit voor een vliegverbinding van Westernieland International Airport naar een landingsstip in de tuin van Jeugdherberg De Veurs in de Voerstreek?Er is toch een MAA in de buurt?
Vlieg dan op Luik. Dat is een vrachtvliegveld. Kun je al je spullen laten brengen. Maar klaag niet over de herrie 's nachts want ze vliegen (vracht gaat vaak 's nachts) ook laag over de Voerstreek.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:15Flauwe mopbert sitters schreef: ↑zo 29 nov, 2020 10:11Heb je in die nette brief gepleit voor een vliegverbinding van Westernieland International Airport naar een landingsstip in de tuin van Jeugdherberg De Veurs in de Voerstreek?Er is toch een MAA in de buurt?
Hahaha, ik lach me een deuk met de berichtgeving over ons vliegveld. Jouw artikel is van drie dagen geleden.bert sitters schreef: ↑zo 29 nov, 2020 11:35@Martin.
Zie dit bericht: https://www.1limburg.nl/onderzoekers-gr ... g-toerisme
Je kon het niet beter verwoorden.Leon schreef: ↑zo 29 nov, 2020 12:25Het is altijd hetzelfde liedje.
Gaat het goed dan willen ze geld om te groeien want als ze niet kunnen groeien wordt het drama voor de streek.
Gaat het slecht dan willen ze geld omdat het anders een drama voor de streek wordt.
Als ze geen geld krijgen komt er een andere eigenaar die wel door wil gaan, maar dan met geld van de provincie; anders wordt het een drama voor de streek.
Soms is er in eens een boel geld verdwenen. Dan moet de provincie bijlappen want anders wordt het een drama voor de streek.
Ik ben ook heel benieuwd naar je nette brief na de discussie hier. Wil je de tekst hier plaatsen? Ben nieuwsgierig hoe je de link hebt gelegd van het initiatief van Greenpeace in relatie tot je wens om op te komen voor fietsers op vakantie en je eigen wens om te blijven vliegen op korte afstanden.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 28 nov, 2020 23:01Ik heb wel een nette brief geschreven, met de nadruk opkomen voor fietsers op vakantie.
Bespaar je die moeite.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 25 nov, 2020 19:53Dit bericht doet me m'n bloed koken: Greenpeace eist Europees verbod op korte vluchten. https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... e-vluchten. Ik wil graag een brief op poten aan Greenpeace schrijven. Wat voor tekst kan ik het beste gebruiken?
Dit.joukon schreef: ↑wo 02 dec, 2020 09:18Er is een klimaatcrisis gaande. Officieel vastgesteld door heel veel landen in de wereld.
Dat ook jij als fietser dat gaat voelen, wat is daar mis mee als je gebruik maakt van vliegen. Kies dan eens een route die wel past in je vakantie. Dichter bij huis. Of pak de trein of flixbus. Waarom het gaatje opzoeken of de randen van het (on)mogelijke.
Even enige nuancering. De mythes die KLM baas Pieter Elbers rond bazuint zijn ronduit gevaarlijk.dik5 schreef: ↑wo 02 dec, 2020 20:08Even enige nuancering van bovenstaande berichten.
Ik ben ook voor het verminderen van veel korte vluchten in Europa, maar er moet dan wel een acceptabel alternatief zijn (trein)
Overigens heeft de KLM helemaal geen miljarden winsten ,dat is in de hele luchtvaartwereld een probleem oa vanwege de lage ticketprijzen en veel te veel luchtvaartmaatschappijen.
En ja , het is onterecht dat de luchtvaart geen fatsoenlijke belasting betaald voor de kerosine ,maar dat probleem moet wereldwijd opgelost worden.
Dat Greenpeace zich daar hard voor maakt begrijp ik wel.
Als gepensioneerd KLMer gaat het mij echter wel aan mn hart dat het nu zo slecht gaat met het bedrijf waar heel veel mensen direct en indirect hun boterham mee verdienen.
Dirk
Erg makkelijk, we gaan allemaal alleen nog wandelen en fietsen en zetten een muur om Nederlandjoukon schreef: ↑wo 02 dec, 2020 21:28Even enige nuancering. De mythes die KLM baas Pieter Elbers rond bazuint zijn ronduit gevaarlijk.dik5 schreef: ↑wo 02 dec, 2020 20:08Even enige nuancering van bovenstaande berichten.
Ik ben ook voor het verminderen van veel korte vluchten in Europa, maar er moet dan wel een acceptabel alternatief zijn (trein)
Overigens heeft de KLM helemaal geen miljarden winsten ,dat is in de hele luchtvaartwereld een probleem oa vanwege de lage ticketprijzen en veel te veel luchtvaartmaatschappijen.
En ja , het is onterecht dat de luchtvaart geen fatsoenlijke belasting betaald voor de kerosine ,maar dat probleem moet wereldwijd opgelost worden.
Dat Greenpeace zich daar hard voor maakt begrijp ik wel.
Als gepensioneerd KLMer gaat het mij echter wel aan mn hart dat het nu zo slecht gaat met het bedrijf waar heel veel mensen direct en indirect hun boterham mee verdienen.
Dirk
https://www.trouw.nl/nieuws/de-ronduit- ... ~b408865f/
Groei en duurzaamheid gaan niet samen. In 1972 voorspelde reeds de Club van Rome al veel ecologische en sociale degradatie die we nu om ons heen zien ontstaan.
Het is heel eenvoudig. We moeten minder vliegen. Groei om te verduurzamen klinkt als de alcoholist die wil blijven drinken om van de alcohol af te komen. Iedere verslavingsdeskundige kan je zo uitleggen dat dat niet gaat werken.
KLM krijgt miljarden van de Staat der Nederlanden die het ook weer terug zal moeten betalen wil het gezond kunnen blijven. Het is wel geld van de belastingbetaler.
KLM betaald al sinds beginjaren 1940 geen belasting op kerosine. Heeft dat nooit gedaan. Iedere automobilist wordt belast met btw heffingen. Het wordt hoog tijd dat KLM hier niet langer een uitzondering is. Dat probleem moeten we Europees aanpakken. Als dat niet lukt nationaal. Dat moet je niet overlaten aan de wereldhandel. Dat gaat niet werken. Neem diverse verdragen die nu niet ondertekend worden door diverse landen. Dat is geen reden om dit niet aan te pakken.
Mij als ex werknemer in de GGZ gaat het na aan het hart als ik zie hoe schrijnend veel Nederlanders te lijden hebben onder vliegtuigoverlast bij opstijgen en landen, die hun ramen gesloten moeten houden, die lijden onder stress en ernstige gezondheidsklachten ervaren. Het is bizar hoeveel ziekteverzuim dit oplevert. Economisch schadepost is.
Er valt vast wel een boterham te verdienen in iets dat duurzamer is.
En anders moeten we het maar doen met wat minder welvaart.
Onze ecologische voetafdruk is veel te groot. Dat mag best wel wat minderen.
Jij gaat wandelen. Jouw woorden. Jij bouwt je een Trump muur om Nederland heen