Martin E. van Doornik schreef: ↑za 28 nov, 2020 10:53
bert sitters schreef: ↑vr 27 nov, 2020 06:04
Ik heb wel een mooie fietsroute voor je via het Fochteloërveen, de Weerribben, de IJssel, de Veluwezoom, de Ooijpolder, de Maasduinen, de Maasstadjes en de prachtig herstelde natuur langs de Grensmaas. Vooral de Belgische oever van de Maas is schitterend. Heb je die al eens op de fiets gegaan? Echt een aanrader! Op deze site kun je een route uitstippelen via de fietsknooppuntpunten.
https://www.route.nl/routeplanner
Succes met de voorpret.
Deze routes heb ik al eerder gedaan. Er zijn in het oosten van ons land, op Apeldoorn en Arnhem na, nu geen jeugdherbergen meer. Allemaal door de Stayokay wegbezuinigd.... Van de eens 60 JH's zijn er nu nog maar 23 over.... In Brabant nog maar één en dat is Bergen op Zoom. Limburg alleen in Maastricht. Te groot voor fietsafstanden. Daarom wijk ik uit naar het buitenland. En nog goedkoper ook.
Onderstaande foto is in de Weerribben genomen, 23 mei 2015. Dagtochtje van Wolvega naar Kampen.
DSCF4605.JPG
De Stayokay van Gorssel is er nog altijd
De voormalige Stayokay's van Meppel en Valkenswaard zijn zelfstandig doorgegaan. In Nederland heb je ook nog Vrienden op de Fiets met 6.000 overnachtingsadressen voor een prikkie.
Je kunt ook via de Vlaamse Jeugdherbergen in Genk of Hasselt naar Maastricht.
Ik zie geen fietsknooppuntenbord op jouw foto, maar een ANWB-wegwijzer voor de auto. De knooppunten voeren over tal van leuke fietspaadjes. Je komt zo echt veel meer moois tegen dan langs de grote weg. Wellicht een idee om Nederland op deze wijze te leren kennen. Je ziet echt andere dingen.