door
Leon » di 07 apr, 2020 17:23
WillemT schreef: ↑di 07 apr, 2020 16:10
Bedankt voor de reacties allemaal. Misschien moeten we dan toch nog een keer definiëren van "raden" is. In mijn geval was het overigens "herkennen"
. Het was duidelijk Siena.
Siena was ergens op de achtergrond. Het meest in het oog springende object was de hoeve. Wat is dan "het" plaatje?
Wegens dat soort misverstanden hebben we m.i. ooit besloten dat de plaatser de vraag bepaalt, lees het draadje maar eens helemaal.
Het gaat in ieder geval om een lokatie. De plaatser bepaalt of dat de plaats is waar de foto gemaakt is of een of meerdere zaken die er op staan. Omdat het vaak om vergezichten gaat kan dat behoorlijk uitmaken. De plaatser bepaalt ook de nauwkeurigheid en wanneer iets goed genoeg is. Je kunt geen algemene nauwkeurigheid afspreken omdat de hier genoemde 100 m soms te grof en soms te precies kan zijn, afhankelijk van de foto.
Maar ik heb inderdaad de vraag veranderd. Eerst vroeg ik niets omdat ik bij mijn foto's meestal wil weten waar ik precies stond. Daarna vroeg ik om een streetview. Ik realiseerde me echter dat dat geen lokatie is. Daarom heb ik de vraag specifiek gemaakt. Dat had ik inderdaad meteen moeten doen.
Dat er daar weinig streetview is, was een voordeel voor de rader.