Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik herken meteen die karakteristieke dubbele hoogspanningsmasten van stad Groningen (van de afgebroken Hunzecentrale met "vief piep'n") naar Kropswolde en rechts staat poldermolen De Biks, behorend bij Onnen. Links buiten beeld ligt de spoorlijn naar Nieuweschans, ik ben heel vaak per trein langs geweest. Heb ook samen met WF langs gefietst op 14 maart 2010. Het water op de voorgrond is het Drentse Diep, achter de fotograaf ligt Waterhuizen.
Nou Leon, dacht ik het raadsel lekker moeilijk te maken, maar je hebt het helemaal goed! Inderdaad Washington DC, vanuit het 166 meter hoge Washington Monument, die beroemde obelisk die het stadsbeeld van America's capital beheerst. Zie foto onder: het rode kruis is het Witte Huis, het blauwe kruis is de jeugdherberg waar ik drie nachten heb geslapen. Washington, een heerlijke stad om te fietsen maar toch kwam ik er veel te tekort, zoveel te zien.... Makkelijk, geland op het vliegveld amper 6 km van het Witte Huis vandaan, tegenover het Pentagon.
Er bevinden zich kleine ramen langs de rand van de piramidevormige top op The Washington Monument. Er is een lift voor toeristen aanwezig.Leon schreef: ↑di 07 apr, 2020 10:53Ik ben nog nooit in de VS geweest maar ik herkende het onmiddellijk. Behalve de Eiffeltoren zijn er namelijk niet zo heel veel beroemde hoge statieven beschikbaar in grote steden en de bebouwing schreeuwde Washington. Dat het de VS zou zijn is niet vreemd als jij de foto plaatst. Maar wat ik niet wist is dat je in dat gebouw kon; wat ik ook niet wist is dat je dan naar buiten kunt kijken want als ik er foto's van zie, zie ik geen ramen of openingen. Of was jij er destijds zo een die een gebouw met de blote handen beklimt?
And now for something completely different. Grotere versie.
Toch Siena, de campanile (toren) van Palazzo Publiccio heeft ijzeren bogen op de top (zie foto), ook zichtbaar op de raadselfoto. Firenze niet.