Deze week trof ik
hier weer een mooie casus van een 'aspirant wereldfietser' aan. Iemand die we nog niet kennen, vraagt om hulp.
Jonne schreef: ↑di 14 aug, 2018 12:23
Hoi Allemaal!
Ik heb het wilde plan om een wereldreis op de fiets te gaan maken. Iets met niet weten wat ik met mijn werk carrière wil doen, en nu de tijd en het geld hebben.
[...]
Ik heb nog niet echt ervaring met vakanties op de fiets, het fietsen wat ik tot noch toe doe beperkt zich tot korte afstanden en wat mountainbiken.
'Een typische Jacobsroutefietser', denk ik als ik dit lees. Iemand met een vastgelopen carrière, maar wel voorzien van spaargeld, een erfenis of een uitkering. Op weg naar Santiago de Compostella zal ze vele lotgenoten/geestverwanten tegenkomen. Bovendien is Europa voor veel fietsers groot en mooi genoeg, zeker als je er nog niet eerder rondgefietst hebt.
Allereerst wil de topic starter weten wat voor fiets ze nodig zal hebben. Vervolgens zwelt de gebruikelijke stroom van tips aan, inclusief traumatische ervaringen met fietsenverkopers en commercie-allergieën.
Daarna is het altijd even spannend of de topic starter nog wat van zich zal laten horen. Of inmiddels besloten heeft om toch maar wat anders te gaan doen.
groverr schreef: ↑wo 15 aug, 2018 21:22
whoooow.......ik ben bang dat TS nu wil gaan hiken.
Gelukkig meldt de aspirant wereldfietser zich al na een dag weer op het forum.
Jonne schreef: ↑wo 15 aug, 2018 21:32
Bedankt voor alle reacties!
Het idee is om rond maart 2019 te vertrekken richting het oosten. Ik zou in ieder geval heel graag de Pamir highway willen doen, en als het daarna nog naar meer smaakt daarna nog verder fietsen. Dat wil zeggen, als het bevalt zou ik dan via Indonesie naar naar Australie willen doorsteken, daar de westkust willen fietsen en vervolgens van Alaska naar Patagonie willen fietsen.
Dat wordt dus geen Jacobsroute, maar ver, verder, verst. Maar dan wel weer naar gebieden die populair zijn bij 'echte' wereldfietsers. Ook een soort Jacobsroutes dus, maar dan wat langer. Alleen Afrika ontbreekt. Even later wordt duidelijk dat ze daar al is geweest.
Jonne schreef: ↑wo 15 aug, 2018 21:34
@groverr: Hiken is ook zeker leuk! Toevallig ben ik een paar weken geleden nog de Kilimanjaro opgelopen.
Wie weet, staat de Mount Everest ook nog op het programma
Dan geeft ze een hint die iets van haar innerlijke drijfveren ontsluiert: 'angst voor het onbekende'. Het verklaart veel...
Jonne schreef: ↑wo 15 aug, 2018 21:34
Wat ik wel weet is dat ik al jaren droom van reizen, maar het er nooit van komt/het dan toch niet uitkomt. Wellicht toch wel een beetje angst voor het onbekende.