Let op het verschil tussen een reguliere schijfrem-adapter en een Rohloff Monkeybone. Het verschil is dat de Monkeybone de ruimte geeft om je asplaat in te laten vallen, dat doet een normale schijfremadapter niet. Hoop geld voor een schijfremadapter waar men een stukje vanaf gefreesd heeft om dat mogelijk te maken, dat wel... maarrrr als het voor jou een mogelijke oplossing biedt?
Kijk, daarom vraag ik het dus na, hahaha. Poeh, dat is inderdaad wel een flinke prijs voor een stukje metaal... Maar ja, dan zijn we wel meteen klaar, hoop ik (?).Jurr schreef: ↑ma 13 okt, 2025 22:44Goed kijken naar het verschil tussen een reguliere schijfrem-adapter en een Monkeybone. Het verschil is dat de Monkeybone de ruimte geeft om je asplaat in te laten vallen, dat doet een normale schijfremadapter niet. Hoop geld voor een schijfremadapter waar men een stukje vanaf gefreesd heeft om dat mogelijk te maken, dat wel... maarrrr als het voor jou een mogelijke oplossing biedt?
Dure grap wel, haha. 30 euro voor de plaat, 35 voor de Tuggnut, 45 voor de Monkeybone = 110 euro, en dan komen de kosten van de fietsenzaak er nog bij. Hmm, misschien dat ik toch eerst even moet kijken of het wiel écht verschoven is of dat het door de vorige eigenaar al niet goed gedaan is...