Eerst maar eens de spullen bij elkaar sparen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wat gaaf. Dat schreeuwt om polished velocity deep VShadow schreef: ↑wo 08 jul, 2020 17:47Contact opgenomen en hier staat ie op de werkbank, nieuw, met alleen wat beschadigingen van +/- 20 jaar in de etalage en winkel verplaatst worden. Iets lager (64cm tegen 66cm) dan het bruine frame maar net zo lang en de opnieuw ingelakte stuurpen en het Velo-Orange stuur kunnen zo over, zilverkleurige groepset, naven en velgen - klaar
Eerst maar eens de spullen bij elkaar sparen
Centerlock is een manier van remschijven bevestiging. Die zie je op de foto niet, want dat is achterop. Rohloff heeft een 4-bouts montagesysteem. Rem zit daar vast met Monkeybone en adapter, en de asplaat valt weer in de Monkeybone.Grandonneur schreef: ↑wo 08 jul, 2020 18:05
Wat zie ik precies. centerlock lijkt me iets met remschijf. mount voor rem lijkt achterop het frame aanwezig, maar daar zit 'ie niet. Hij zit ergens aan, inderdaad, adapter(s). Wat zie ik precies?
Dank! Het wordt DP18 zilver / polished
Dank!Fedor schreef:Heel fraai kleurtje
Jammer dat die oude toch geen goede basis bleek, stieken vind ik die toch net wat leuker. Wel een lekker kleurtje die nieuwe!
Haha, dit is de work in progress nog even. Morgen klaar als m'n zadelpen binnen is. 350mm bleek net niet genoeg.
Dat heeft wel even gewenning nodig ja... Al is het al omdat m'n voorrem rechts zit Maar ze zijn wel goed te doseren, XT remmen bijvoorbeeld bijten meer.Grandonneur schreef: ↑wo 08 jul, 2020 19:32
Is niet iedereen gegeven om met deze setup om te gaan trouwens
Klopt inderdaad, Tech3 V4 voor en achter. Met 6mm Hell Performance gevlochten leidingen. Voor met geventileerde schijf, achter met veel te zware dikke idworx schijf.
Dan zit je nog wel met het boutje dat ervoor moet zorgen dat als de ketting eens van je grootste kettingblad afvalt de ketting niet vast komt te zitten, daar hebben ze zo te zien bij IDworx-niet aangedacht. Ik zie dat die bij B4T nu in de aanbieding is voor 89 euro, en dat is nog steeds veel geld.Shadow schreef: ↑vr 10 jul, 2020 17:10Mooi tandwieltje!
Ik heb een diepte investering in mijn aandrijflijn gedaan;
rsz_img_20200710_164811248_hdr.jpg
Ik heb vorig jaar m'n Salsa Fargo gebouwd en daarbij aan de voorzijde een 28-42 crankset gezet, Thorn Cranks met TA bladen, aluminium. Dat dat erg snel slijt hoef ik niemand uit te leggen (toch?) en dus zag ik halverwege het jaar toen de ketting gewisseld moest worden ook de bui al hangen dat voor de winter de bladen en cassette ook aan de beurt zouden zijn. Één cassette per jaar is normaal voor me maar de bladen mochten iets langer mee gaan. Dus eens gezocht en een 28 tands stalen blad gevonden in 4x64 steek voor het bedrag van 6 euro en een paar cent, plus een Heggeman / Idworx 43 tands blad bij Eric de Vakantiefietser besteld, wat iets meer was als 6 euro maar geen derailleur blad is (hoor ik sommigen al denken) nou een buitenblad mist 2 tandpunten dus da's zo geregeld