Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 664 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35154 berichten
Ah, ik dacht dat je vlak bij het knooppunt stond. Dan zeg ik Hoofdweg 't Waar.
renel schreef:
di 02 jun, 2020 12:10
Ah, ik dacht dat je vlak bij het knooppunt stond. Dan zeg ik Hoofdweg 't Waar.
Ok, sorry voor de onduidelijkheid.
Helemaal goed! Jij bent.
De hint "Achter mij is een knooppunt" (zonder afstandsaanduiding) is eigenlijk altijd waar. :)

Tijd voor een makkelijk raadplaatje.
river.jpg
JanH schreef:
di 02 jun, 2020 08:47
_Peter_ schreef:
di 02 jun, 2020 07:47
Omdat de 2 broekspijpen nu aan elkaar geritst zijn? Ik kan overigens met de beste wil van de wereld dit bruggetje niet vinden in de hint die jij gaf.
Ook niet in de foto die ik in dit topic heb geplaatst? viewtopic.php?f=23&t=33925&p=366318#p366318
Je moet de kant op waar twee plaatsnamen op staan.
De hint naar de oude wegwijzers had ik gevonden samen met de wegwijzer, niet dat je dan nog wel een stukje moest fietsen.
renel schreef:
di 02 jun, 2020 12:24
De hint "Achter mij is een knooppunt" (zonder afstandsaanduiding) is eigenlijk altijd waar. :)

Tijd voor een makkelijk raadplaatje.river.jpg
Toch geen makkelijke, ik heb een hele lijst met (Nederlandse?) voetbalstadions nagelopen en aan de hand van de vorm van de lichtmasten op Google satelliet nagelopen. Daarachter waarschijnlijk een zware boogbrug (spoorlijn?). Het water op de voorgrond is geen rivier, maar een meer. Gezien de vissteigers rechts lijkt de oever naar de voorgrond door te trekken. Toch vond ik geen enkel stadion met dit soort water in de buurt. Ik heb zelfs Werder Bremen geprobeerd, toch ook niet.
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 jun, 2020 17:44
Toch geen makkelijke, ik heb een hele lijst met (Nederlandse?) voetbalstadions nagelopen en aan de hand van de vorm van de lichtmasten op Google satelliet nagelopen. Daarachter waarschijnlijk een zware boogbrug (spoorlijn?). Het water op de voorgrond is geen rivier, maar een meer. Gezien de vissteigers rechts lijkt de oever naar de voorgrond door te trekken. Toch vond ik geen enkel stadion met dit soort water in de buurt. Ik heb zelfs Werder Bremen geprobeerd, toch ook niet.
Wat rechts van het midden ligt een strandje en het lijkt erop dat daar een concert kan worden gehouden.
Toch onvindbaar, alleen aan de lijst https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Nederland (en Duitsland ook geprobeerd) voldoen de lichtmasten op de raadselfoto niet aan de beschrijvingen, grote waterpartij in de buurt gecontroleerd. Foto gekopieerd en in een veel hogere resolutie en verscherpt bestudeerd. Die hoge toren rechts doet me denken aan de Boerentoren in Antwerpen, maar de overige stadssilhouet ontbreekt en het Antwerpse stadion ligt in Deurne, geen water in de buurt. Net naast de vierde lichtmast zie ik een kerktoren staan, maar geen idee....
Ik wou vandaag een fietstocht rondom Emden maken, maar ik voel me niet lekker, op bank gelegen.
JanH schreef:
di 02 jun, 2020 18:43
...concert...
Even gauw uit mijn hoofd zonder te controleren op Google Maps: Zuiderpark, voor Ahoy, richting Kuip en Van Brienenoordbrug?

Carl
Carl schreef:
di 02 jun, 2020 19:29
JanH schreef:
di 02 jun, 2020 18:43
...concert...
Even gauw uit mijn hoofd zonder te controleren op Google Maps: Zuiderpark, voor Ahoy, richting Kuip en Van Brienenoordbrug?

Carl
De lichtarmaturen op de masten van de raadselfoto hangen schuin voorover en die van de Kuip (die erg hoog is) staan rechtop.... De bogen van de Van Brienenoordbrug zijn daar te iel voor.
De toren lijkt op die van Zaltbommel. Water hebben ze daar ook, maar verder krijg ik dan niet veel kloppend.
Ik hou het op Deventer.
Tot nu toe was Martin het dichtst in de buurt.
Dordrecht?
Den Bosch aan de Oosterplas, helaas niet een echt goede streetview foto.
https://www.google.com/maps/@51.69333,5 ... 2!1b1!2i29
Het zou ook wel eens bij Mechelen kunnen zijn. Het water is dan de Nekker, waar aan de overkant een strandje ligt (vlakbij de Nekkerhal, waar de Fiets- en Wandelbeurs wel eens geweest is). De grote toren is dan van de Sint Rombouts. En links van het strand is een rode gravelbaan met vier lichtmasten.

Ongeveer langs deze lijn van oost naar west:

Afbeelding
Mechelen is goed Kees. Het heet het Mechels Broek volgens google.
Voor Belgen makkelijk dacht ik.
Jouw beurt.
renel schreef:
di 02 jun, 2020 20:53
Tot nu toe was Martin het dichtst in de buurt.
Met Bremen en Antwerpen was ik toch niet in de buurt en Mechelen is toch te ver naast, daar helemaal niet aan gedacht.
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 jun, 2020 22:42
renel schreef:
di 02 jun, 2020 20:53
Tot nu toe was Martin het dichtst in de buurt.
Met Bremen en Antwerpen was ik toch niet in de buurt en Mechelen is toch te ver naast, daar helemaal niet aan gedacht.
Antwerpen vond ik toch redelijk in de buurt en de enige in het goede land.
Poging van _Peter_ was ook leuk.
Hier is het volgende te raden plaatje:

Afbeelding
keesswart schreef:
di 02 jun, 2020 23:45
Hier is het volgende te raden plaatje:
Doet me denken aan de omgeving van Vlist, Stolwijk of Bergambacht, daar zijn van die brede sloten met bruggetjes dwars door de dorpjes heen, omgeven door karakteristieke Hollandse landschappen. Paar jaar geleden nog in deze omgeving gefietst. Overal typische houten palen met bovenleidingen, wat elders vaak verdwenen zijn.