Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 663 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35442 berichten
renel schreef:
zo 31 mei, 2020 10:04
Bedankt Martin, gewoon gebingd. Heb wel in Luxemburg gefietst maar niet in Beaufort.
<edit> Zie in mijn tracklogs dat ik 1 september 2015 van Diekirch naar Saarlouis ben gefietst dus iig. erg in de buurt ben geweest. </edit>

Bij welk gebouw is dit plaatje gemaakt?benin.jpg
Als je misschien het te raden gebouw bedoelt waarvan hier de schaduw wordt weergegeven? Maar bij het vergroten keek ik naar de mensen. Aan hun kleding te zien, in een islamitisch land? Verder geen idee.... Ga straks zo weg.
Ja Martin, ik bedoel het gebouw waarvan je de schaduw ziet. Ook islamitisch land is goed gezien.
Faisal Moskee in Islamabad?

https://maps.app.goo.gl/DZU9f8WHjkw9D4BRA
Goed gevonden Willem. Ik vond nog een plaatje van een andere kant.
Beurt naar willem.m.
Ha ha. Het zoeken kostte me dankzij de aanwijzing "Islamitisch land" 1 minuut.
Ik zag Indisch geklede mensen in een Moslimland. Dus ik zocht op skyscraper in Islamabad, en zag de drie torens en in de verte de enorme moskee.

Ik zal later deze middag een plaatje plaatsen. Ben nu even in de tuin bezig.
Nieuwe opgave:
(Sorry, alweer een molen 😵)

Knipsel.JPG
JanH schreef:
zo 31 mei, 2020 18:26
Molen, met Laurel en Hardy:
https://www.google.nl/maps/@52.3895732, ... 6656?hl=nl
Helemaal goed!

Hoe heb je het geraden?
willem.m schreef:
zo 31 mei, 2020 18:55
Hoe heb je het geraden?
Gewoon zoeken op "laurel en hardy met molen in tuin". :wink:
Nee hoor, op "watermolen" en dan met enig geduld de plaatjes voorbij zien komen totdat die van Raalte voorbij kwam. De tuin vinden was daarna geen moeite meer.

Nieuwe opgave: Welke plaats kun je via dit bruggetje verlaten?
Knipsel.JPG
JanH schreef:
zo 31 mei, 2020 19:10
Nieuwe opgave: Welke plaats kun je via dit bruggetje verlaten?
Knipsel.JPG
Ik kan aan de huizen zien dat het ergens in de provincie Groningen is. Maar achter het "weggepoetste" plaatsnaambord met diagonale rode streep zie ik nog bebouwing staan. Twee dorpen tegen elkaar met dat bruggetje ertussen?
Groningen klopt.
Aan de andere kant van de brug staat slechts een boerderij, aan dezelfde straatnaam waarop ik stond maar valt onder een ander dorp.
Raad Plaatje! is duidelijk op streetview te zien.
Ik vond in Groningen 100 houten bruggetjes over water voor fietsverkeer bij een gemeentegrens. Heb er een paar bekeken maar die van het plaatje niet gevonden.
Twee hints.
- het is onderdeel van een knooppunt route. Achter mij is een knooppunt.
- ik heb zondag nog twee foto’s gepost in twee andere rubrieken. Op beide staat de plaats genoemd (op de ene wel wat duidelijker dan de andere, dwz op de andere is het onleesbaar maar met een kaart van Groningen kom je er wel uit, denk ik).
renel schreef:
ma 01 jun, 2020 21:32
Ik vond in Groningen 100 houten bruggetjes over water voor fietsverkeer bij een gemeentegrens. Heb er een paar bekeken maar die van het plaatje niet gevonden.
Het einde-plaatsnaambord hoeft niet per se een gemeentegrens te zijn. Er zijn nogal wat gemeentelijke herindelingen geweest. Zo is mijn gemeente Het Hogeland nu in oppervlakte een van de grootste gemeenten van Nederland geworden.
Het is ook geen gemeentegrens.
Omdat de 2 broekspijpen nu aan elkaar geritst zijn? Ik kan overigens met de beste wil van de wereld dit bruggetje niet vinden in de hint die jij gaf.
_Peter_ schreef:
di 02 jun, 2020 07:47
Omdat de 2 broekspijpen nu aan elkaar geritst zijn? Ik kan overigens met de beste wil van de wereld dit bruggetje niet vinden in de hint die jij gaf.
Ook niet in de foto die ik in dit topic heb geplaatst? viewtopic.php?f=23&t=33925&p=366318#p366318
Je moet de kant op waar twee plaatsnamen op staan.
Draadje opgeschoond.
Nog eens gekeken naar bruggetjes in de buurt van (60m) een knooppunt maar niet het bruggetje van het raadplaatje gevonden.
Wat een schitterende tool!
Volgens maps is de afstand 130 meter. Ik heb jouw tool gedraaid met 150 meter (voor de zekerheid) en dan popt ie mooi op, samen met enkele andere opties trouwens.