Mijn gele Giant heeft een nog vrij nieuwe trapas met daaraan cracks, die middels inbusbouten aan de vierkante tapeinden van de trapas zijn bevestigd. Maar de zwakke plek is de linkerkant, met de draaibewegingen van mijn linkerbeen wordt de inbusbout nogal makkelijk los gedraaid. Waarom niet met een omgekeerde schroefdraad? Dan draait hij zichzelf vaster. De linkercrank is maar een paar maanden nieuw. Te zachte metaal? Ik heb de inbussleutel standaard bij me voor het geval dat. In Dresden twee maanden geleden overkwam mij het ook; een paar keer krachtig vastgedraaid. Het ging soms een tijd lang goed, dan weer niet.
Vanmiddag wou ik naar de kerk fietsen (4 km) waar m'n vrouw in een koor ging zingen. Lap, daar raakte de crank iedere 100 meter weer los, vastdraaien ging niet meer. Onverrichter zake terug naar huis.
Komt dit probleem vaker voor?
Op de onderstaande foto zit de inbussleutel erin.
Vanmiddag wou ik naar de kerk fietsen (4 km) waar m'n vrouw in een koor ging zingen. Lap, daar raakte de crank iedere 100 meter weer los, vastdraaien ging niet meer. Onverrichter zake terug naar huis.
Komt dit probleem vaker voor?
Op de onderstaande foto zit de inbussleutel erin.