door
Hilver » zo 04 dec, 2022 19:43
Bert van Sprang schreef: ↑zo 04 dec, 2022 15:06
Ik heb via via begrepen dat het bestuur in al hun wijsheid heeft besloten niet meer aan beurzen deel te nemen of te organiseren omdat het rendement van de deelname aan beurzen te gering is (Het levert nauwelijks nieuwe leden op, terwijl volgens mij het doel zou moeten zijn meer mensen aan het (wereld)fietsen te krijgen.). Gelukkig wordt het bestuur binnenkort grotendeels vernieuwd.
Binnenkort zullen de notulen van de ALV van 19 november jl. wel in de online bibliotheek op de website van de vereniging te raadplegen zijn.
Een korte impressie van mijn kant over hetgeen op de ALV aan de orde is geweest over de beurzen. Zowel over de Fiets- en Wandelbeurs (FWB) als over de Wereldfietserbeurs (WFB) is op de vergadering van gedachten gewisseld.
M.b.t. de FWB zijn er twee problemen:
1. Wie neemt de organisatie daarvan op zich? Daarvoor is niemand beschikbaar.
2. Er is gesproken over de kosten. Weliswaar kan de vereniging op de FWB gratis een paar kraampjes plaatsen, maar het probleem werd de laatste jaren van de FWB ook gevormd door de declaraties die sommige vrijwilligers die de kraampjes bemensten, indienden. Die declaraties (reiskosten, overnachtingen e.d.) waren soms wel erg hoog. De kosten stonden dan niet in verhouding tot het aantal nieuwe leden dat zich vervolgens aanmeldde.
Over het tweede punt ontstond een levendige discussie. De bottleneck zit 'm echter in eerste instantie in punt 1.
Ook m.b.t. de WFB zijn er twee problemen:
1. Tot circa vijf jaar geleden kon de WFB worden gehouden in een opleidingsschool in Bussum. Die mogelijkheid verviel echter. Vervolgens is er samengewerkt met de Fietsfabriek in Ede. Daar zaten echter nogal wat haken en ogen aan, o.a. uiteenlopende belangen van onze vereniging en de Fietsfabriek.
Kortom, er is geen locatie meer beschikbaar waar de WFB kan worden gehouden.
2. Er is vanuit de vereniging geen coördinator/organisator meer voor het organiseren van de WFB. Deze werkzaamheden vragen veel tijd en inzet. Degene die jarenlang de WFB coördineerde, is er mee gestopt. Voor alle duidelijkheid, deze persoon treft geen blaam voor het niet doorgaan van de WFB! Hij kreeg alle lof voor zijn schier tomeloze inzet.
Jan