Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bepakking hoe neem je het mee? - Forum Wereldfietser

Bepakking hoe neem je het mee?

Na hrt afgelopen jaar een paar dagen door Nederland gefiets te hebben, wil ik aankomend jaar naar Duitsland. Berlijn en Leipzig staan beiden op mijn wishlist. Ik heb 2 weken de tijd, dus moet lukken.

Qua overnachting wil ik het doen met coachsurfing, hostels, vrienden op de fiets.

Maar qua bepakking ben ik nog wat onwetend. Ik wil graag ook van mijn fiets af kunnen stappen en bijvoorbeeld een museum of een monument bezoeken. Hoe doen jullie dat, bagage laten zitten? Of?
Zelf bedenk ik nu een goede rugtas en onder de snelbinders.

Qua kleding dacht ik 2 setjes fietskleding. (mtb broekje met dunne zeem?) En 1 setje normaal voor als ik een dagje niet op de fiets zit. Daarnaast natuurlijk toiletartikelen en laders enzo...

Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten en tips!

Ik heb er nu al zin in!
Ik pak in een stad waar ik wat wil zien zonder fiets het liefst een hostel. Dan kan m'n bagage daar blijven, eventueel zelfs met fiets als ik er niet op de fiets heen wil.
Pascalishier schreef:
wo 27 nov, 2019 21:27
Ik wil graag ook van mijn fiets af kunnen stappen en bijvoorbeeld een museum of een monument bezoeken. Hoe doen jullie dat, bagage laten zitten? Of?
Die vraag is hier al heel vaak gesteld. Met de zoekfunctie op dit forum kun je bv. deze draad vinden:
viewtopic.php?f=3&t=15998&p=140379&hili ... ge#p140342
Zie voor kleding de vele discussies over paklijsten.

Alvast veel plezier gewenst op het forum, en op de fiets!

Carl
Je fiets met bagage in een grote stad langdurig achterlaten is vragen om moeilijkheden. (denk ik, nog nooit gedaan, ik ben meer van het doorfietsen) Dus: of je fiets ergens onder toezicht stallen, of je bagage meenemen of je overnachtingen koppelen aan museumbezoek.
Bert van Sprang schreef:
wo 27 nov, 2019 22:17
Je fiets met bagage in een grote stad langdurig achterlaten is vragen om moeilijkheden. (denk ik, nog nooit gedaan, ik ben meer van het doorfietsen) Dus: of je fiets ergens onder toezicht stallen, of je bagage meenemen of je overnachtingen koppelen aan museumbezoek.
Dit.

Soms kan je de fiets binnen een museum stallen (na vriendelijk vragen), anders de bagage in een locker plaatsen.

Maar al met al is het veel rompslomp. Een overnachtingsadres in de buurt hebben en dan daar alles achterlaten lijkt me makkelijker.
In hoofdzaak zit in je fietstassen (stinkende) kledij, wat slaapgerief, een tent, ... allemaal spullen die weinig interessant zijn. Wij maken onze tassen met een licht kabelslotje vast aan de fiets. Eén tas (afhankelijk van de fiets die we gebruiken is dat de stuurtas of iets anders) is makkelijk draagbaar en bevat alle waardevolle spullen zoals fototoestellen, portefeuille, ... Parkeren doen we dan bij voorkeur vlak voor de hoofdingang zodat er veel passage is. Dieven volgen uiteindelijk ook gewoon economische overwegingen: wat is de potentiele opbrengst en wat is het risico?
Er zijn ongetwijfeld plaatsen en momenten waarmee je ook met die strategie met diefstal te maken krijgt, maar voorlopig ging alles goed.