Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is precies wat ik al zei. Koga maakt in alle vorken gaatjes voor lowriders, ongeacht het soort fiets. Kwestie van inkoop... Ervaringen in de praktijk hebben me geleerd dat je zelf altijd kritisch moet blijven kijken naar het geheel en je gezonde verstand moet blijven gebruiken.Leon schreef:Als ik even google op die vork zitten er gewoon gaatjes in voor een voordrager in die vork. Als je daarmee niet eens een verharde route naar Barcelona zou kunnen fietsen dan heb ik zo mijn bedenkingen.
Leon
Idem, m.i. is dit iets wat je gewoon niet op een 'randonneur' wilt hebben en bedacht wordt door een marketing-gedreven/gestuurde techneut...Leon schreef:Als ik even google op die vork zitten er gewoon gaatjes in voor een voordrager in die vork. Als je daarmee niet eens een verharde route naar Barcelona zou kunnen fietsen dan heb ik zo mijn bedenkingen.
Leon
Het onderwerp is ineens actueel geworden nu ik inderdaad een behoorlijke speling bemerk. Ik durf er eigenlijk niet zelf aan te sleutelen dus zal wel naar de fietsenmaker moeten.Christophorus schreef:De binnenste buis in het balhoofd heeft twee afgeplatte kanten waarlangs twee metalen plaatjes als glijlagers fungeren. Deze plaatjes kunnen slijten en dat wordt versneld door de extra krachten die erop komen door het gewicht van de tassen. Je stuur kan dan bewegen ten opzichte van het voorwiel en dat voelt heel erg vervelend.
Deze plaatjes zijn wel bij te stellen om de ontstane speling te verminderen, maar dit is een tijdrovend klusje wat je niet eenvoudig zelf eventjes doet. In het ergste geval moeten deze plaatjes vervangen worden. Je kan de gok wagen en de tocht ondernemen, maar de kans is groot dat bij terugkomst de voorvork onder handen genomen moet worden. Het is te hopen dat de speling niet te snel optreedt, zodat de fiets tijdens de tocht lekker strak en veilig blijft sturen.