46mm

Misschien dat je een 50mm Almotion tot daadwerkelijk 50mm kunt krijgen op een velg met 25mm interne breedte of zelfs 30mm. Wat dan weer een uitdaging wordt qua velgrem-velgen vinden en het passend maken van de remmen, lekker van wegblijven van dat soort gekkigheden op een TM2.8 en tevreden zijn met de 46mm hoe ze waarschijnlijk zullen gaan vallen (-:
JanH is beter in het terugvinden van z'n eigen forumposts dan ik kon vinden met een zoekopdracht naar zijn forumpostsGuido Klerk schreef: ↑vr 26 sep, 2025 19:33Ik ben wel heel benieuwd naar verhalen van mensen die het gedaan hebben! Enig idee hoe/waar ik dat kan vinden? Je schreef in het topic van bovenstaande link dat er foto's staan op het forum, weet je ook waar?

JanH heeft reeds gemonteerde spatborden aangepast, ik heb een setje nieuwe genomen. Bij bestaande spatborden zul je soms gaten in spatborden moeten aanpassen, stangetjes aanpassen of wisselen voor langere. Ik heb de makkelijke weg gekozen door gewoon een paar nieuwe spatborden te monterenGuido Klerk schreef: ↑vr 26 sep, 2025 19:33Hoe kan ik daar voor zorgen? Ik heb geen idee. Ik stel me voor dat het deel van het spatbord dat binnen het frame valt de bottleneck is.

Zeker. SKS Bluemels in 55mm.Guido Klerk schreef: ↑vr 26 sep, 2025 19:44Die spatborden zijn dus later gekocht en daarmee is het passend gemaakt?
Ook wel te begrijpen, die wil geen reeds gemonteerde banden terug van iemand die een slag in z'n achtervelg heeft zitten en/of verder de breedtemaat is gegaan qua velg. En volgt simpelweg wat de fabrikant zegt waarvan hij dealer is.Guido Klerk schreef: ↑vr 26 sep, 2025 19:46Al heb ik de woorden van de man bij de vakantiefietser ook nog wel in mijn hoofd: soms past het, soms niet, hangt oa van het bouwjaar af...