https://www.bicyclerollingresistance.co ... s-clincherarnob schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe beïnvloedt een binnenband de rolweerstand?
https://www.bicyclerollingresistance.co ... utyl-tubes
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:https://www.bicyclerollingresistance.co ... s-clincherarnob schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe beïnvloedt een binnenband de rolweerstand?
Je bedoelt dat je denkt dat stalen rollen in plaats van echt wegdek waarschijnlijk ook de metingen van de binnenbanden verpest zullen hebben? Het zou toch stug zijn als dat in de dit geval niet zo was?Bert van Sprang schreef:Klopt, maar het lijkt mij stug dat voor binnenbanden de conclusie anders wordt.
Even rekening houden dat Schwalbe Continental en Michelin testen op soortgelijk rolling machine.Bert van Sprang schreef:Klopt, maar het lijkt mij stug dat voor binnenbanden de conclusie anders wordt.
Dan rek je de band dus op. Mijn ervaring, en blijkbaar in deze thread ook van Leon, en ik ken nog wel een hoop andere mensen, is dat de grens opzoeken op deze manier voor problemen zorgt. Dus vind ik het niet bepaald onzinnig om dat af te raden.Bert van Sprang schreef:Af en toe worden er hier (vind ik) onzinnige dingen gezegd. Als je graag een lichte binnenband wilt, a. omdat het lichter is en b. omdat de rolweerstand minder is, moet je juist die band kiezen die aan de bovenkant van het maatspectrum nog net geschikt is voor jouw band. Zo doe ik het al jaren, met erg weinig lekke banden tot gevolg.