Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 197 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34402 berichten
Leon schreef:
za 16 jun, 2018 10:46
Goede Hulp Fedor!
Het is zo te zien de ehem. TüP Münsingen
Afbeelding
Inderdaad :) (zie mijn vorige bericht met edit).

Maar jij was hoe dan ook eerder ;)
Een nieuwe foto dan maar alvast?
Hint erbij: het dorp op de achtergrond kun je sinds vrij kort alleen nog maar via de brug op de achtergrond bereiken, tenzij je gaat wandelen.
dorpviabrugk.jpg
Grote versie: http://leonpoels.nl/fietsen/dorpviabrug.jpg
Ik denk dat het de Maas bij Roosteren is. Enkele oeverdetails rechts op de foto lijken sterk op de foto Maasdijk vóór de grindwerken op dit wandelblog. Het dorp op de achtergrond is dan Visserweert.
Dsju, dat was snel en goed! De Belgische oevers zijn inderdad bijna overal, langs de hele grensmaas, hetzelfde gebleven omdat de Belgen niet veel aan weerdverlaging doen. Wel zijn de Belgen veel sympathieker naar fietsers omdat zij bijna alle kades/dijken openstellen middels een fijne verharding met doorgaande routes.
Aan de Nederlandse kant is men niet zo voortvarend met fietsvoorzieningen.
Goed gevonden idd. Op de kaart was ik dit niet aangetroffen (de "zijtak" is nog niet goed in kaart gebracht).
De vraag is: in welke Amerikaanse stad is deze foto genomen?
Ik zie zelf genoeg aanknopingspunten in de foto, maar..
Afbeelding
Lewiston?

Covey's Bike & Board

621 Main St, Lewiston, ID 83501, Verenigde Staten
+1 208-791-6833

https://g.co/kgs/WQacGK
Raak in 10 minuten! Ik dacht nog dat ik morgenvroeg rustig kon gaan fietsen. Nu ga ik maar slapen.
De Snake River Jam op de poster is in Lewiston. Googlen op "lewiston bike and board shop" levert Covey's Bike & Board Shop op. Het was inderdaad makkelijk. :D

Dan nu de volgende opgave:
fotowf.jpeg
Eventjes weg en al weer twee foto's verder ;-)

Inderdaad @Fedor, het is het voormalig militair oefenterrein Münsingen:

Afbeelding

Een schitterend gebied om door heen te fietsen en de afdaling 5 km verder over de Teifentalweg naar de rivier Ach was ook fabelhaft.
Is de opgave te moeilijk? Had ik een plaatje uit Nederland of Duitsland moeten plaatsen? :?

Tip: de foto is enkele weken gemaakt tijdens een (deels) mtb-tocht.
@Willem.m: Laat het plaatje maar een tijdje staan. Ik vind het mooi en herhaal het dus nog eens.

Afbeelding

Ik vind het een heel goed zoekplaatje omdat dit mij onmiddelijk zin geeft om daar te zijn, en omdat het zo specifiek is dat je het onmiddelijk herkent als je er geweest bent (itt andere zoekplaatjes hier)... Maar ik ben er niet geweest dus ken het niet.

PS ik kan die foto niet quoten anders had ik zo gedaan...
Is het een weerstation o.i.d. op de achtergrond?
Edwin* schreef:
vr 22 jun, 2018 15:25
Is het een weerstation o.i.d. op de achtergrond?
Nee.

Hebben jullie al een idee van het land?

Met een beetje zoeken kun je achterhalen waar ik was.
Het land wel, Spanje lijkt me (als die Basken nog niet zelfstandig zijn)
Edwin* schreef:
vr 22 jun, 2018 15:25
Is het een weerstation o.i.d. op de achtergrond?
Als dit een weerstation zou zijn, dan staan er vaak van die grote witte bollen. Zie je ook in De Bilt. Ik denk eerder een soort (militair) communicatiestation met al die antennes. Die betonnen "kerstboompiek" zou een watertoren zijn. Heb me blauw googled "communication station on a mount in Europe" maar ook apart in diverse landen, geen suc6....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 22 jun, 2018 17:31
Edwin* schreef:
vr 22 jun, 2018 15:25
Is het een weerstation o.i.d. op de achtergrond?
Als dit een weerstation zou zijn, dan staan er vaak van die grote witte bollen. Zie je ook in De Bilt. Ik denk eerder een soort (militair) communicatiestation met al die antennes. Dat betonnen "kerstboompiek" zou een watertoren zijn.
Nee, ook niet (tenminste wat betreft de kerstboompiek).
Het landschap komt me tamelijk Massif Central over: het lijken me kalkrotsen en een plateaulandschap met diepe dalen. Wel erg groen, dus NW Spanje kan ook. Zoeken op grafsteen, tombstone, pierre tombale hielp niet. Het leek me Keltisch maar ik kan behalve één steen met die vorm niets vinden met de voorstelling op de steen.
De begr is wel heel typisch, maar rondvliegen met Google Earth is wel tijdrovend...
Okay. Een nieuwe tip dan maar. Het ligt binnen 100 km van Bilbao.
Leon schreef:
za 23 jun, 2018 21:54
Het landschap komt me tamelijk Massif Central over: het lijken me kalkrotsen en een plateaulandschap met diepe dalen. Wel erg groen, dus NW Spanje kan ook. Zoeken op grafsteen, tombstone, pierre tombale hielp niet. Het leek me Keltisch maar ik kan behalve één steen met die vorm niets vinden met de voorstelling op de steen.
De begr is wel heel typisch, maar rondvliegen met Google Earth is wel tijdrovend...
Ik heb de foto in een hogere resolutie (300 ipv. 72) gewijzigd en sterk verscherpt, de contrasten veranderd. Bekijk ik de steen links. Misschien een gedenkmonument van een verongelukte bergbeklimmer. Op de grond ervoor een tableau met waarschijnlijk zijn naam. Op de ronde kop zie ik een soort van maalkerven van een molensteen met alleen aan de bovenste rand zaagtanden. Daarop is een soort menselijke gedaante, dat als het ware met "dierenfiguren-van-ballonnetjes-maken" is vormgegeven en die persoon lijkt achterover te vallen. Er zitten ijzeren banden om de kop van de steen, waarvan de achterste gedeeltelijk is weggeroest. Beslist geen graf.... Niks Keltisch, zoals de Ierse kruizen.
Zelfs zoeken op Google afbeeldingen: Montaña en país Vasco (bergen in Baskenland) gaf geen resultaten.