Een nieuwe foto dan maar alvast?
Hint erbij: het dorp op de achtergrond kun je sinds vrij kort alleen nog maar via de brug op de achtergrond bereiken, tenzij je gaat wandelen.
Grote versie: http://leonpoels.nl/fietsen/dorpviabrug.jpg
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als dit een weerstation zou zijn, dan staan er vaak van die grote witte bollen. Zie je ook in De Bilt. Ik denk eerder een soort (militair) communicatiestation met al die antennes. Die betonnen "kerstboompiek" zou een watertoren zijn. Heb me blauw googled "communication station on a mount in Europe" maar ook apart in diverse landen, geen suc6....
Nee, ook niet (tenminste wat betreft de kerstboompiek).Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 22 jun, 2018 17:31Als dit een weerstation zou zijn, dan staan er vaak van die grote witte bollen. Zie je ook in De Bilt. Ik denk eerder een soort (militair) communicatiestation met al die antennes. Dat betonnen "kerstboompiek" zou een watertoren zijn.
Ik heb de foto in een hogere resolutie (300 ipv. 72) gewijzigd en sterk verscherpt, de contrasten veranderd. Bekijk ik de steen links. Misschien een gedenkmonument van een verongelukte bergbeklimmer. Op de grond ervoor een tableau met waarschijnlijk zijn naam. Op de ronde kop zie ik een soort van maalkerven van een molensteen met alleen aan de bovenste rand zaagtanden. Daarop is een soort menselijke gedaante, dat als het ware met "dierenfiguren-van-ballonnetjes-maken" is vormgegeven en die persoon lijkt achterover te vallen. Er zitten ijzeren banden om de kop van de steen, waarvan de achterste gedeeltelijk is weggeroest. Beslist geen graf.... Niks Keltisch, zoals de Ierse kruizen.Leon schreef: ↑za 23 jun, 2018 21:54Het landschap komt me tamelijk Massif Central over: het lijken me kalkrotsen en een plateaulandschap met diepe dalen. Wel erg groen, dus NW Spanje kan ook. Zoeken op grafsteen, tombstone, pierre tombale hielp niet. Het leek me Keltisch maar ik kan behalve één steen met die vorm niets vinden met de voorstelling op de steen.
De begr is wel heel typisch, maar rondvliegen met Google Earth is wel tijdrovend...