Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 196 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
Dat is het goede antwoord :D Dus tijd voor een nieuwe foto.

Bank is ontworpen en gebouwd door studenten van de technische school in Turnhout. Met Europese subsidie voor achtergebleven landbouwgebieden ;)
Daulagari we wachten op een nieuwe foto! (of ben je de weg kwijt doordat je stuurkompas steeds naar je balhoofdstel wijst? :wink: )
Met wat vertraging, ik had geen foto klaar staan; een kompasbel vind ik te zenuwachtig.

In welk verlaten Kulturlandschaft ligt dit prima fiets-/wandelpad netwerk?

Afbeelding

Zal verre van makkelijk wezen want zover ik kan op opencyclemap zien lopen er geen fietsroutes over maar wel een heel mooi gebied. 5 km verder weer een <rivier>-<rivier>-Radweg opgepikt die daar een schitterende, lange maar niet te steile afdaling maakte door bos maar ach dat is een aanwijzing?
daulagari schreef:
wo 13 jun, 2018 23:19
Met wat vertraging, ik had geen foto klaar staan; een kompasbel vind ik te zenuwachtig.

In welk verlaten Kulturlandschaft ligt dit prima fiets-/wandelpad netwerk?

Afbeelding

Zal verre van makkelijk wezen want zover ik kan op opencyclemap zien lopen er geen fietsroutes over maar wel een heel mooi gebied. 5 km verder weer een <rivier>-<rivier>-Radweg opgepikt die daar een schitterende, lange maar niet te steile afdaling maakte door bos maar ach dat is een aanwijzing?
Nogal moeilijk, nergens herkenningspunten te zien en ik heb nog nooit op Radswegen gefietst.
Leuke uitdaging! :D

Helaas wel Dld dus geen Streetview ter controle.
daulagari schreef:
wo 13 jun, 2018 23:19
<rivier>-<rivier>-Radweg
Hmmm er zijn meerdere opties die nogal uit elkaar liggen...
- Elbe-Weser-Radweg
- Main-Werra-Radweg
- Oder-Neiße-Radweg

En dan evt. nog deze:
- Hase-Ems-Tour
- Weser- Lippe BahnRadRoute
Fedor schreef:
do 14 jun, 2018 07:50
daulagari schreef:
wo 13 jun, 2018 23:19
<rivier>-<rivier>-Radweg
Hmmm er zijn meerdere opties die nogal uit elkaar liggen...
- Elbe-Weser-Radweg
- Main-Werra-Radweg
- Oder-Neiße-Radweg

En dan evt. nog deze:
- Hase-Ems-Tour
- Weser- Lippe BahnRadRoute
Er zijn wel heel veel meer Radwegen, wat de zoektocht als een speld in een hooiberg moeilijker maakt :!: , zie https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... eutschland
Heb nu alleen naar de radwegen gekeken (gebruikte ook die wiki-pagina) waar twee rivieren in de naam zitten, anders wordt de keuze wel erg groot.
Verlassene Kulturlandschafte heb je in Duisland ook best veel.
Bossen en afdalingen heb je er bijna overal.
Radwanderrouten heb je helemaal overal, Wanderrouten ook.
Het plaatje geeft niet al te veel aanwijzingen maar met het herkennen van een object zou de zoekruimte een stuk kleiner moeten worden. Grotere plaatjes kunnen zover ik weet niet op het forum, maar onder deze link kan je de foto in een hogere resolutie zien.

Er zijn inderdaad heel wat Radwegen maar het aantal <rivier>-<rivier>-Radwegen is redelijk beperkt.

Als laatste is het iets meer dan een raadplaatje, in de originele tekst staat een verborgen aanwijzing.
daulagari schreef:
do 14 jun, 2018 22:08
Het plaatje geeft niet al te veel aanwijzingen maar met het herkennen van een object zou de zoekruimte een stuk kleiner moeten worden. Grotere plaatjes kunnen zover ik weet niet op het forum, maar onder deze link kan je de foto in een hogere resolutie zien.

Er zijn inderdaad heel wat Radwegen maar het aantal <rivier>-<rivier>-Radwegen is redelijk beperkt.

Als laatste is het iets meer dan een raadplaatje, in de originele tekst staat een verborgen aanwijzing.
Rechts staat een soort van een bunker en achter het eind van het licht klimmende fietspad een plat piramidevormig dak.
daulagari schreef:
do 14 jun, 2018 22:08
Als laatste is het iets meer dan een raadplaatje, in de originele tekst staat een verborgen aanwijzing.
Het is een pas of een berg want "er lopen geen fietsroutes OVER".
Dat dakje lijkt me een schuilhut.
Allemaal dingen die je bij de honderden hebt in een land dat 9x zo groot als NL is. Lastig.
Leon schreef:
do 14 jun, 2018 22:49
Het is een pas of een berg want "er lopen geen fietsroutes OVER".
Nee, dat is hem niet, dat is mijn manier om te zeggen dat over de fietspaden in dit gebied niet onderdeel zijn van een fietsroute.
Martin E. van Doornik schreef: Rechts staat een soort van een bunker en achter het eind van het licht klimmende fietspad een plat piramidevormig dak.
Dat laatste is iets van na eind 2005 maar hoewel het er idyllisch uit ziet mag je niet buiten de paden komen.
daulagari schreef:
wo 13 jun, 2018 23:19
5 km verder weer een <rivier>-<rivier>-Radweg opgepikt
Hoe veelbetekenend is dat "weer"?
Dan denk ik dat we een bunker zien van de ehemahlige DDR-Staatsgrenze. Nu nog uitvogelen waar daar een rivier-rivier-fietsroute overheen gaat. Dan 5 km ernaast een bunker zoeken.
Ik had gedacht dat de bunker in dit landschap wel direct een Duitstalig zoekterm zou opleveren en daar zijn er niet zoveel van, hoewel ik net zag dat er in de categorie van de Nederlandse Wikipedia 13 artikelen zijn. Daarna zou met de aanwijzing van de Radweg en afdaling zou dan de goede te vinden moeten zijn.

Bij dat eerste deel lijkt het te stokken, dus daarom maar een andere foto van hetzelfde gebied.

Afbeelding
En een versie waar nog wat op te lezen is hier.

Om de zoekruimte te verkleinen, de foto's zijn genomen in Baden-Württemberg, het Franse deel.
Ik had de Alb-Neckar-Radweg gevonden en de Truppenübungsplatz Heuberg, maar die liggen te ver van elkaar. :cry:
Lastig is ook dat je foto gemaakt is op 5 km afstand van de fietsroute.
Wat je bedoelt met Bunker als zoekterm weet ik niet. Bunker in het Duits is toch weer Bunker? Op nl.wikipedia geeft Bunker bij mij 6 groepen en geen 13.
Ik vind wel een lijst van bunkers in Baden-Württemberg: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Bunkeranlagen
Ha ha, topic kan beter "Raad plaatje niet!" heten.
Leon schreef:
za 16 jun, 2018 09:30
Ik had de Alb-Neckar-Radweg gevonden en de Truppenübungsplatz Heuberg, maar die liggen te ver van elkaar. :cry:
Toch lijkt me dat wel de juiste...

https://www.muensingen.com/Ehemaliger-T ... essstetten

Ook die gele aanduidingen (wiebertjes) op het fietspad, en dezelfde borden.

Ik was hier met de term "ehemaliges truppenübungsplatz" tegenaan gestuit. Later zag ik dat dit ook Heuberg was.

Edit: het is dus Truppenuebungsplatz Münsingen (daar liggen ook de wiebertjes, niet op de Heuberg). De vermelde link gaf dus niet de juiste info.
Goede Hulp Fedor!

Vraag was:
> In welk verlaten Kulturlandschaft ligt dit prima fiets-/wandelpad netwerk?

Het is zo te zien de ehem. TüP Münsingen
Afbeelding
Ik weet niet of je een militair oefenterrein een cultuurlandschap kunt noemen.
Dan is het het Biosphärengebiet Schwäbische Alb.
https://de.wikipedia.org/wiki/Biosph%C3 ... bische_Alb