Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 184 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34262 berichten
keesm54 schreef:
zo 21 jan, 2018 11:40
Nog even mijn eerdere draadje afronden en Martin beantwoorden.
Martin schreef:Bedoel je deze molen?
Ja die bedoel ik, de Britzer Mühle. Gerestaureerd en maalvaardig gemaakt ten tijde van de BUGA (1985).
Verleden jaar nog langs geweest en er zijn nog 2 molenaars actief uit de periode van de 1e opleiding (1986).
De opleiding werd toen op verzoek van de Hollandsche Molen verzorgt door Piet Leeuw (toen mijn collegamolenaar in Buren op de Prins van Oranje).
Foto van 2012 :Afbeelding
Let op de omloop, die was kort daarvoor in elkaar gestort en vernieuwd.
Het is nog altijd vrij druk op en rondom deze molen (excursies, schoolbezoeken, meelverkoop, trouwlocatie etc). Naastgelegen Britzer Garten is ook een bezoek waard.
Mooi om vanuit centrum Berlijn er naar toe te fietsen voor een bezoek aan de molen en daarna vlakbij in de biergarten een hefeweizen :)
Ja, die Piet van Leeuwen stond uitgebreid in de Gildebrief vermeld, een kwartaalorgaan van de Vrijwillige Molenaars. Hij is inmiddels overleden, geloof ik. De Britzer Mühle (heeft merkwaardig genoeg maar één stellingdeur, normaal minimaal twee) stond zo dichtbij de toenmalige 'Muur' die West-Berlijn omgaf. In 1991 stak ik op mijn fiets die grens over, zó de DDR in, ineens prachtige landschappen, op weg naar de volgende molen in Saalow. En dan verder fietsen richting Meißen, Leipzig en Magdeburg.
Op 3 augustus 1991 hebben de molenaars van 'Britz' een tegenbezoek gebracht aan mijn molen, heel leuk! Een grote poster met doorsneetekening van de Britzer Mühle heb ik nog thuis hangen.
Volgens de Nederlandse Molendatabase ben je dus Cees de Jong, neem ik aan? https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=193
Nee, ik ben niet Cees de Jong. In ben in 1990 verhuisd en vrij kort daarna gestopt in Buren. Gelukkig zijn er opvolgers actief.
keesm54 schreef:
zo 21 jan, 2018 12:16
Nee, ik ben niet Cees de Jong. In ben in 1990 verhuisd en vrij kort daarna gestopt in Buren. Gelukkig zijn er opvolgers actief.
Nou, ik dacht dat je nickname keesm54: Kees + m = molen + 54 = geboortejaar 1954 zou kunnen betekenen.... Jammer, want molenaar zijn is een pracht hobby wat ik al sinds 1981 doe. Ben in bezit van zowel Nederlandse als Duitse molenaarsdiploma's. Net vanmiddag bij zonnig weer twee zeilen aan de wieken opgehangen. Best zwaar werk want de as ligt op 25 m hoogte! Ik ben nu bijna 67 maar van stoppen wil ik nog niks weten.

Afbeelding
Vanmiddag om kwart over drie genomen. Op de achtergrond Hoogezand met ervoor de A7.
GerardH schreef:
za 20 jan, 2018 17:31
Het standbeeld van Maria op de top van de Ballon d'Alsace op 1247 m hoogte.
Ik kwam het beeld in de mist tegen tijdens mijn trektocht langs de GR05 naar Nice.
Ben jij daar op de fiets naar boven geweest ... ?? :-)

Groetjes, Gerard
Het heeft erg lang geduurd, maar jij moet als winnaar een nieuwe raadselfoto plaatsen, toch?
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 mar, 2018 00:04
GerardH schreef:
za 20 jan, 2018 17:31
Het standbeeld van Maria op de top van de Ballon d'Alsace op 1247 m hoogte.
Ik kwam het beeld in de mist tegen tijdens mijn trektocht langs de GR05 naar Nice.
Ben jij daar op de fiets naar boven geweest ... ?? :-)

Groetjes, Gerard
Het heeft erg lang geduurd, maar jij moet als winnaar een nieuwe raadselfoto plaatsen, toch?
Niets moet. Alles mag. Is het motto.
Volgens de regels van het spel mag je niet steeds plaatjes van molens posten, Martin. Alleen als je aan de beurt bent. :wink:

Maar je hebt gelijk: er moet een nieuw plaatje komen.
willem.m schreef:
do 29 mar, 2018 09:29
Volgens de regels van het spel mag je niet steeds plaatjes van molens posten, Martin. Alleen als je aan de beurt bent. :wink:

Maar je hebt gelijk: er moet een nieuw plaatje komen.
Goed dan geen molens maar waar vind ik die regels?
Goed dan geen molens maar waar vind ik die regels?
Martin, er zijn geen raad-plaatje-regels. De enige regels die hier soms gelden heb je volgens mij ooit zelf bedacht/ingevoerd :D
Er zijn inderdaad geen regels. Dus Martin: laat maar een dia zien, dan gaan we raden!
willem.m schreef:
do 29 mar, 2018 18:44
Er zijn inderdaad geen regels. Dus Martin: laat maar een dia zien, dan gaan we raden!
Eigenlijk is de enige regel zo ongeveer dat de winnaar die de raadselfoto heeft opgelost, zelf een nieuwe foto mag plaatsen. Maar van nooit meer molens plaatsen (vind ik niet erg, inderdaad wel wat te vaak), weet ik er niets van.
Maar als Willem M. zegt dat ik een nieuwe foto nu ga plaatsen (geen dia maar digitale camera). Bij deze dan.

Misschien niet moeilijk, maar het staat ook niet in Nederland:

Afbeelding
Ergens in Duitsland vlakbij Nederland? Ik zie een wit en een geel nummerbord.
Christuskirche in Emmerich :)

Kwam overigens door bovenstaande vraag. Volgens mij zie ik ook een NL-betaalpaal...
Dus toen maar ff rondkijken in de verschillende steden :)
Je was me voor. Ik werkte van Groningen naar het zuiden en was bijna bij Emmerich (damn) Heb een boel lelijke kerken gezien, maar ook fraaie Romaanse.
Fedor schreef:
do 29 mar, 2018 19:40
Christuskirche in Emmerich :)

Kwam overigens door bovenstaande vraag. Volgens mij zie ik ook een NL-betaalpaal...
Dus toen maar ff rondkijken in de verschillende steden :)
Klopt, het is de Christuskirche in Emmerich (Dld), gefotografeerd op 13 oktober 2017, toen ik op fiets van Arnhem naar Kleve ging. De ons meer bekende Oosterkerk in Amsterdam heeft als voorbeeld gediend voor de bouw van deze kerk in Emmerich. https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosterkerk_(Amsterdam)
Er rijden inderdaad veel auto's met gele nummerborden rond: vooral geconstateerd bij de Lidl ter plaatse, daarom zag ik aan de Nederlandse kant van de grens veel gesloten supermarkten. Zelfs in het naburige Elten (die zelf niet zo lang geleden tot Nederland behoorde) zag ik giga veel gele borden....
Jij mag de volgende foto plaatsen!
willem.m schreef:
do 29 mar, 2018 19:45
Je was me voor. Ik werkte van Groningen naar het zuiden en was bijna bij Emmerich (damn) Heb een boel lelijke kerken gezien, maar ook fraaie Romaanse.
Martin had volgens mijn geheugen laatst iets over Kleve gemeld, dus ik werkte daarvanuit ;)
Bij deze de nieuwe foto uit de "nog niet heel oude" doos (10 jaar geleden of zo, maar de huidige situatie is nog hetzelfde... ff gechecked ;))

Bijlagen

Geen idee, ergens langs een van de zovele vaarwegen, waarschijnlijk in de Randstad. Ik zie op de achtergrond twee spitse kerktorens en links op het water luxe jachten.
Niet in de Randstad... en ook niet in Friesland ;)
Nieuwe hint.... dicht bij maar niet in Nederland.
Ik heb geen idee maar nederlandse architectuur die overal en nergens van jat en dan neergekwakt ergens in ??? België ???