Ja en niet vanwege de hype. Heb twee fietsen. ca. 10 jaar, een met 165mm en ander met 175mm. Verzet identiek.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja en niet vanwege de hype. Heb twee fietsen. ca. 10 jaar, een met 165mm en ander met 175mm. Verzet identiek.
Sram AXS heb ik op 2 fietsen en schakelt top, rij wel met een Shimano cassette om dat je daar dus de 1e 5 kransjes los kan kopen, als jij ook in NL fietst raad ik die combi sterk aan kransje 3 4 en 5 kosten nog geen 10 euro, de 1e 2 gaan als setje en kosten 40 euro, een cassette vanaf 150.Sarolea schreef: ↑ma 11 aug, 2025 10:31
Ik drukte me verkeerd uit. Ik hoef niet perse het bereik van een Rohloff te hebben. De zware verzetten zijn niet direct noodzakelijk (als je een cargofiets bovenop de helling hebt gekregen is even bekomen meestal de realiteit) het gaat mij vooral om de nodige lichte verzetten zonder grote sprongen tussen de versnellingen in.
Ik overweeg op dit moment een (gebruikte) Sram axs gx eagle derailleur omdat ik toch wel ns wil proeven van draadloos schakelen. Op onze Bullitt zit een Alfine naaf met di2 en dat is wel prettig qua gebruik.
URL Dan kom ik bij zoiets uit, met een 12sp 11-44 cassette.
Maar ik vermoed dat ik in dat geval geen "traditioneel" crankstel met vierkante trapas kan gebruiken omdat de verkrijgbare kettingbladen vooraan compatibel met een dergelijk cassette altijd? een 8-bouts bevestiging hebben. Crankstellen voor vierkante trapassen die compatibel zijn met zo een 8-bouts bevestiging bestaan niet vermoed ik? Of moet ik toch beter googlen?
Ik heb een aantal keer een fiets van 1x12 voorzien met sram nx of gx. Het is me altijd gelukt om een voorblad te vinden dat past op de bestaande crank voor 2 of 3 bladen (die alle keren op een vierkante trapas zat). Bike-components.de heeft vaak wel een geschikte, of bike24Sarolea schreef: ↑ma 11 aug, 2025 10:31Maar ik vermoed dat ik in dat geval geen "traditioneel" crankstel met vierkante trapas kan gebruiken omdat de verkrijgbare kettingbladen vooraan compatibel met een dergelijk cassette altijd? een 8-bouts bevestiging hebben. Crankstellen voor vierkante trapassen die compatibel zijn met zo een 8-bouts bevestiging bestaan niet vermoed ik? Of moet ik toch beter googlen?
Ik had het over 1x11blokdoorn schreef: ↑ma 11 aug, 2025 20:58Over de genoemde shimano cues opties: de genoemde combinaties gaan de capaciteit van genoemd derailleur (39) al snel te boven. Met 39- (48-30) houdt je 21 tanden verschil over voor achter, dat betekent maximaal 11+21=32 als grootste cassette. Nu kunnen ze vaak wel niet iets meer aan dan officieel genoemd, maar groter dan 34 zal niet lukken.