door
bdr » wo 19 jan, 2022 23:00
Dag 4: Ailly-sur-Meuse - Bourg-Sainte-Marie
De open hemel gisterenavond liet al iets vermoeden: het was een koude nacht, ook te zien aan de tent en de fiets.
Gisteren is mijn oploskoffie open gegaan in mijn kookzak zonder dat ik het wist, deze morgen veel tijd verloren met opkuisen dus weer te laat weg. Wat een ellende, bij het minste beetje vocht dat in de buurt komt krijg je van die vettige plakkende vlekken, ondertussen hangt de halve binnentent en mijn slaapmat vol.
Op de weg was het even koud, veel rijm maar gelukkig geen ijzel. Traag afgedaald, in Conmercy wel wat tijd verloren met de ALDI maar toch maar lekker een yoghurtje gegeten. Op facebook wordt onbegrijpend gereageerd op mijn foto's van yoghurtjes op parkings en zo. Ik denk dat alleen fietsreizigers en wandelaars het genot kennen van het opsmikkelen van lekkere dingen die je niet kan vervoeren.
Tegen de middag trokken de wolken weg en was het weer volop zon! Maakt wel 10 graden verschil.
Na de middag ben ik afgeweken van de route om verder de Maasroute te volgen. Volgens Benjaminse was het laatste stuk Maasroute niet interessant dus die rijdt iets meer naar het westen. Groot ongelijk, het is hier nog steeds prachtig, in België rijden we uren om zo’n vallei te zien. Ik vermoed dat de paar stukken gravel niet bij zijn doelpubliek passen.
Zoeken naar een kampeerplek was lastig, het gebied wat ik voor ogen had viel wat vroeg op de namiddag. Daarom maar wat verder gereden. Verschillende mogelijke plekken gezien maar die lagen vlak langs de spoorweg. Dan plots een bordje “Camping op 10km”, gebeld en ze waren open!
Op de camping blijkt dat ik de enige gast ben. Speciaal voor mij hebben ze een stukje van het sanitair tropisch heet gestookt. Daarenboven hebben ze witte Chimay, top.
Ik begin met de lader-dans om zoveel mogelijk op te laden. Vooral mijn telefoon heeft last van de kou, ik moet hem 's morgens, 's middags en 's avonds opladen en dan nog zit hij quasi permanent onder de 10% lading.
121,9km - 5,2km onverhard - 974hm
Edit: plaatsnaam