Re: Elektrische fietsen totaal niet duurzaam...
Geplaatst: ma 17 sep, 2018 19:51
Mja ze weten niet beter, misschien verwarren we dat met gelukkig.
Er is al een tijd geweest dat de fiets het moeilijk had, namelijk toen de auto betaalbaar werd voor de massa. Ik bedoel dan 1955-1970. Nederland is een van de weinige landen waar de fiets als transportmiddel is blijven bestaan. Ik hoef maar 15 km naar het zuiden te gaan van de fiets als transportmiddel bestaat nauwelijks. Ik ben wel benieuwd hoe lang men zich in zulke streken tegen de e-bike zal blijven verzetten omdat het een fiets is, of dat de e-bike dan eens ontdekt wordt als een mogelijkheid die er ook is.
Een elektrische bullit (of andere transportfiets) zou toch een veel betere match zijn?Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 14:50...
- De aanhanger is een aantal keren omgeslagen en hierdoor is het aluminium frame aan de achterzijde krom.
Er is niemand die deze nu 4 jaar oude fiets durft te richten.
...
Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een goede custom fietsenbouwer zoiets als Azor.
Nee, het fijne van al het gewicht in de aanhanger is dat de aanhanger op zijn eigen wielen staat en geen verdere correctie nodig heeft. Op een transport fiets of bakfiets ben je de hele dag 150kg aan het corrigeren en dit brengt de nodige problemen met zich mee.
Dat werkt dus niet voor ons.Bridgestone SM schreef: ↑ma 06 mei, 2019 15:44Tja, ik ken de mogelijkheden en potenties van de e-kant niet maar mij lijkt dat bijv. een aangepaste Veleon je minstens zo mobiel maakt.
Als je tevreden bent met de huidige aandrijflijn zou je met dat als basis ook naar een custom frame bouwer kunnen gaan zoals bijvoorbeeld het maatwerk van Avaghon, M-gineering, Snel, Vittorio of Wind.Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 14:50
Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een goede custom fietsenbouwer zoiets als Azor.
Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 14:50een elektrische Riese&Muller met een versmalde Surly Ted aanhanger
[..]
- De aanhanger is een aantal keren omgeslagen en hierdoor is het aluminium frame aan de achterzijde krom.
Er is niemand die deze nu 4 jaar oude fiets durft te richten. De vraag is of een stalen frame beter bestand is tegen deze mishandeling.
Erg fijne ankers. Heb ze sinds kort ook.Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 14:50
Voor onze volgende fiets zou ik dan ook graag een remsysteem van Hope Tech 3 V4 willen hebben zoals Santos kan monteren op de Travelmaster.
Hier was ik dus ook al achter gekomen en goed om te horen dat het bevalt.
Die Sortimo fiets lijkt mij dan inderdaad een onding, maar ik zou nog altijd liever met 90kg op de fiets dan achter de fiets rijden. Ik veronderstel dat die aanhanger een oplooprem heeft? Of een elektrische rem?Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:08Dat werkt dus niet voor ons.
De Sortimo had ook een frame wat kon carven.
Door het gewicht is carven een hele uitdaging en niet zonder gevaar.
Je hand uitsteken naar links- of rechts en de fiets wil ook die kant op.
Heb je die ketting gezien?Jurr schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:51Deze al gezien trouwens? https://surlybikes.com/bikes/big_easy
Zou de mogelijkheid geven om wat meer ballast naar de fiets te halen en misschien wel zonder E achter B met lichtere aanhanger te kunnen rijden![]()
Dat vind ik dus compleet onverantwoord, een aanhanger van 90kg ongeremd?
Op welke ervaring baseert u dit?
Tja, die Sortimo lijkt mij te lang om te profiteren van de wendbaarheid die de carving moet kunnen geven.bdr schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:44Die Sortimo fiets lijkt mij dan inderdaad een onding, maar ik zou nog altijd liever met 90kg op de fiets dan achter de fiets rijden. Ik veronderstel dat die aanhanger een oplooprem heeft? Of een elektrische rem?Wouter Duijndam schreef: ↑ma 06 mei, 2019 16:08Dat werkt dus niet voor ons.
De Sortimo had ook een frame wat kon carven.
Door het gewicht is carven een hele uitdaging en niet zonder gevaar.
Je hand uitsteken naar links- of rechts en de fiets wil ook die kant op.