Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1936 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38719 berichten
De grote 5 van Otterlo, beurt naar jou Hilver!
De volgende:
Raadplaat 09-12-2025.jpg
Jan
Ik zie rechts een verdiepte spoorlijn en daar zijn er nou niet veel van.... Rotterdam geprobeerd met de Willemstunnel, de Tunnel Noordrand en bij de metrostation Rijnhaven, maar zijn die niet. Ook gekeken naar Delft, maar nee.... De lijst van spoortunnels of verdiepte spoorlijnen in Nederland zonder succes nagelopen. Het reclamebord Play 1 zou van een muziekzaak zijn, ook noppes.
Zelfs ruïnes fundamenten met stalen contouren, ook niets.
Nu kijk ik voor 't eerst in dit topic dus weet niet zo goed wat de bedoeling is :) Maar ik geloof dat 't in Duisburg, Rathaus, Der Alte Markt is. Of moet ik 't hele adres erbij zetten?
Hafar schreef:
di 09 dec, 2025 20:37
Of moet ik 't hele adres erbij zetten?
De voorkeur gaat uit naar een Streetview-link.
Indien mogelijk uiteraard, kan niet altijd.
PeterVanRijn schreef:
Hafar schreef:
Of moet ik 't hele adres erbij zetten?
De voorkeur gaat uit naar een Streetview-link.
Indien mogelijk uiteraard, kan niet altijd.
Duitsland heeft Streetview lange tijd tegengehouden. Inmiddels zijn ze wel bezig in Duitsland maar nog lang niet alles is al zichtbaar. En de betreffend plek is op Streetview niet te zien vanwege een bouwschutting.

Maar het is wel de plek en Hafar heeft het goed gezien, zie bijv. hier:

Afbeelding

en hier, onmiskenbaar:

Afbeelding
Hafar schreef:
Nu kijk ik voor 't eerst in dit topic dus weet niet zo goed wat de bedoeling is :) Maar ik geloof dat 't in Duisburg, Rathaus, Der Alte Markt is. Of moet ik 't hele adres erbij zetten?
Dan is dit een voltreffer.
Volgende voor Hafar.
Hilver schreef:
di 09 dec, 2025 23:02
Dan is dit een voltreffer.
Volgende voor Hafar.
Hej wat leuk!
Okej, hier komt een plaatje. Geloof dat ie niet zo moeilijk is :)

Waar ga ik naartoe om te peddelen (bikerafting)?
Afbeelding
Ook deze is misschien niet al te moeilijk als je omgeving herkent. Anders staan er weinig aanknopingspunten op plaatje. Op weg naar bikerafting zit ik te denken aan Frankrijk maar zijn ook op andere plekken mogelijk.
Wilde gok: is het in buurt van Franse Gorges du Tarn??
WillyW schreef:
wo 10 dec, 2025 15:03
Ook deze is misschien niet al te moeilijk als je omgeving herkent. Anders staan er weinig aanknopingspunten op plaatje. Op weg naar bikerafting zit ik te denken aan Frankrijk maar zijn ook op andere plekken mogelijk.
Wilde gok: is het in buurt van Franse Gorges du Tarn??
Ja je hebt gelijk, er staan te weinig aanknopingspunten op. Zal wat plaatjes erbij posten, hopelijk wordt 't dan wat makkelijker :)

Deze tunnel ligt achter mij:
Afbeelding

En dit dorpje ligt voor me:
Afbeelding
Jouw foto's zijn niet aanklikbaar om te vergroten om details wat beter te kunnen bestuderen. Heb je een ander methode gebruikt dan bij 'Bijlage uploaden' ?
Niet Frankrijk maar Noorwegen dus. Ik ben zelf naar de Noordkaap gefietst en weet dus dat er tientallen tunnels zijn. En ook tientallen plekken waar je met de boot verder kunt. Is dit ergens op de Lofoten?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 dec, 2025 20:59
Jouw foto's zijn niet aanklikbaar om te vergroten om details wat beter te kunnen bestuderen. Heb je een ander methode gebruikt dan bij 'Bijlage uploaden' ?
Je kunt een foto altijd in een apart tabblad openen:
- op de telefoon/tablet: op de foto ingedrukt houden
- op een pc/laptop: met de rechtermuisknop op de foto
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 dec, 2025 20:59
Ik heb gewoon "afbeelding invoegen" gebruikt. Wist niet dat er nog een methode was. Zal zo die andere methode gebruiken :)
Okej, nu zijn hopelijk de plaatjes vergrootbaar. Is eigenlijk een betere methode, gaat sneller en makkelijker :)
gissa.jpg
Deze tunnel is achter mij:
gissaextra2.JPG
Dit dorpje is voor mij:
gissaextra.jpg
WillyW schreef:
wo 10 dec, 2025 21:09
Niet Frankrijk maar Noorwegen dus. Ik ben zelf naar de Noordkaap gefietst en weet dus dat er tientallen tunnels zijn. En ook tientallen plekken waar je met de boot verder kunt. Is dit ergens op de Lofoten?
Nej, niet op de Lofoten, tis wel op een eiland en dan hogerop in 't noorden.
Dacht ook aan de Lofoten, Senja dan?
De tovenaar schreef:
do 11 dec, 2025 11:50
De noordelijke helft van de eilandengroep bij de Lofoten heet Vesterålen. Dat maakt het zoekgebied redelijk groot.
De tovenaar schreef:
do 11 dec, 2025 11:50
Senja is juist!

Nog een tip. Ik heb niet door die tunnel gefietst maar heb de oude gravelweg genomen die evenwijdig aan die tunnel loopt. Hier op de foto te zien:
utanf.jpg
Op die gravelweg is ook een .. ja, hoe heet dat in 't nederlands (m'n nederlands is niet zo goed) .. een "rastplats". Er staan daar twee bankjes en er is een vuurplaatsje. Hier een plaatje:
rastplats.jpg