Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 55 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

1097 berichten
Fiets trucs fietst tegengesteld! Links sturen= naar rechts
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... aar-rechts
Mooie fiets te koop in Duitsland.

Er worden op Kleinanzeigen in Duitsland mooie Reiseräder verkocht.. Dit is een mooi voorbeeld..

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 6-217-2463

https://img.kleinanzeigen.de/api/v1/pro ... =$_57.AUTO

Het is ongelooflijk wat daar alles aangeboden wordt en soms voor betrekkelijk weinig.
Er worden op Kleinanzeigen in Duitsland mooie Reiseräder verkocht.
Maar ja, wat heb ik aan een 2e hands reisfiets voor € 3.500 die in Braunschweig te koop staat. Ik mag hopen dat niemand dit soort tweedehands aankopen doet zonder de fiets gezien te hebben en Braunschweig is wel een heel stukje rijden. Kleinanzeigen heette vroeger Ebay Kleinanzeigen, maar staat nu volgens mij los van Ebay. Dus volgens mij garanties 0,0. Wat ik hier wel koop zijn bijvoorbeeld nieuwe banden die iemand van zijn fiets heeft gehaald om te vervangen door iets anders.
Ja Bert. Als iedereen zou reageren om duidelijk te maken dat het hen geenszins interesseert, dan kan het hier nog druk worden.. ;-)
Waarom zou je kopen zonder te kijken? En de foto's zijn ook duidelijk. Maar dat was niet je punt, hè Bert?
Maar voor diegene die iets zoekt qua reisfiets of anders is het wellicht leuk om daar eens te gaan neuzen. :-) En, je kan op de fiets terug, hotelletje etc. Wie doet je wat?
Ligt er maar aan waar Bert in Vught gehuisvest is, niet iedereen krijgt daar verlof voor goed gedrag :wink: . Maar inderdaad is een fiets ongezien kopen nooit een goed idee hoe goed de foto's ook zijn. En een tripje naar Braunschweig kost je zo 90 euro en is als je de boemels neemt een halve wereldreis.
Ach, een korte trein-fietsvakantie met leuke bestemming en een reisfiets als souvenir… goedplan toch?
Bert van Sprang schreef:
di 11 nov, 2025 15:38

Maar ja, wat heb ik aan een 2e hands reisfiets voor € 3.500 die in Braunschweig te koop staat. Ik mag hopen dat niemand dit soort tweedehands aankopen doet zonder de fiets gezien te hebben en Braunschweig is wel een heel stukje rijden. Kleinanzeigen heette vroeger Ebay Kleinanzeigen, maar staat nu volgens mij los van Ebay. Dus volgens mij garanties 0,0. Wat ik hier wel koop zijn bijvoorbeeld nieuwe banden die iemand van zijn fiets heeft gehaald om te vervangen door iets anders.
Mijn vakantiefietsframe komt ook gebruikt ongezien aangeschaft in het buitenland. Vork idem dito. Voornaaf, achternaaf en remmen ook. Nog steeds erg blij met dit samenraapsel aan ongezien gekochte onderdelen.

Anderen kopen liever nieuw met garantie, bonnetjes, vriendelijke verkopers, World Store of Experience Centre... allemaal prima toch?
Nieuw of 2e-hands want dat maakt wel een verschil, voor nieuw koop ik ook gewoon online maar gebruikt wil ik dat toch eerst wel even zien.
Overigens moet je bij de Kleinanzeigen wel even opletten niet iedereen wil het naar het buitenland versturen.
Jurr schreef:
di 11 nov, 2025 18:38
Mijn vakantiefietsframe komt ook gebruikt ongezien aangeschaft in het buitenland. Vork idem dito. Voornaaf, achternaaf en remmen ook. Nog steeds erg blij met dit samenraapsel aan ongezien gekochte onderdelen.

Anderen kopen liever nieuw met garantie, bonnetjes, vriendelijke verkopers, World Store of Experience Centre... allemaal prima toch?
Amen. :D

Ikzelf koop ook al tientallen jaren van alles tweedehands, afgaande op foto's, teksten en beoordelingen.
Van die honderden keren dat ik in die tijd spullen overnam van anderen is misschien hooguit op 1 hand te tellen dat het een uiteindelijke miskoop was.
Het kost wat meer tijd, meer geduld hebben en het is iets spannender dan een (web)winkel binnengaan.
Maar maakt het wel leuker en geeft toch een iets meer voldaan gevoel vind ik zelf, beetje dwars zijn tov. dat alles maar nieuw nieuw nieuw moet. :wink:
Ikzelf koop ook al tientallen jaren van alles tweedehands,
Ik ook, maar geen fiets van € 3.500 bij een particulier op 500 km afstand.
Bert van Sprang schreef:
wo 12 nov, 2025 09:39
Ik ook, maar geen fiets van € 3.500 bij een particulier op 500 km afstand.
Ik moest direct lachen. 😊 Snap wat je bedoelt.
Een complete fiets laten verzenden kost nogal wat (doch nog altijd goedkoper dan alle onderdelen los van elkaar :P) of zelf er naar toe gaan is een weekendtrip.
Mits diegene echt op zoek is naar dat specifieke model/merk etc.. en zeer lastig verkrijgbaar, dan stelt 500km niets voor. :wink:
Maar we gaan nu heel erg off-topic. Ik zeg wel, wees geen dief van je eigen portemonnee.
En dus als nieuw niet zo heel veel meer kost dan wat er tweedehands/gereviseerd aangeboden wordt, is de keuze niet lastig.
In ieder geval is op Kleinanzeigen heel veel leuks te koop en voor toffe bedragen ook.
Leuke idworx Mountain Rohler met een gloednieuwe Rohloff naaf. En met de beste velgremmen.
Vraagprijs 1350.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... hub-500-14
Voor wie dit zoekt: Spiksplinternieuw met garantie en alles van de fietsenzaak!

Santos 4.29 Adventure Lite Mountainbike nieuw, Rohloff, Riem in maat M.
€ 2.999,00

Nieuw bij Santos meer dan 6400 euro.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... hloff-riem

Schermafbeelding 2025-11-15 140127.png
Byciclette, je plaatst in jouw enthousiasme in korte tijd veel berichten over fietsen die te koop staan. Uiteraard is dit dan de juiste rubriek. Toch krijg ik het gevoel alsof je marktplaats e.d. hier aan het herhalen bent. Als ik een nieuwe (tweedehands) fiets zocht, zou ik toch echt zelf op zoek gaan.
stelvio73 schreef:
za 15 nov, 2025 14:30
Byciclette, je plaatst in jouw enthousiasme in korte tijd veel berichten over fietsen die te koop staan. Uiteraard is dit dan de juiste rubriek. Toch krijg ik het gevoel alsof je marktplaats e.d. hier aan het herhalen bent. Als ik een nieuwe (tweedehands) fiets zocht, zou ik toch echt zelf op zoek gaan.
Hoi Stelvio,

Goed, dat je even laat weten dat je geen interesse hebt in deze fiets die nieuw is en meer dan 50% in prijs is gedaald.
Wellicht zijn er nog meer mensen die geen interesse hebben en dat in hun enthousiasme even willen laten weten? 😊
Byciclette schreef:
za 15 nov, 2025 14:42
stelvio73 schreef:
za 15 nov, 2025 14:30
Hoi Stelvio,

Goed, dat je even laat weten dat je geen interesse hebt in deze fiets die nieuw is en meer dan 50% in prijs is gedaald.
Wellicht zijn er nog meer mensen die geen interesse hebben en dat in hun enthousiasme even willen laten weten? 😊
Misschien ben ik de enige, maar ik word niet warm van nóg meer aanbiedingen en kortingen, bovenop de huidige Black Friday-terreur (Koop nu! Laatste kans!) die tegenwoordig drie weken duurt.
Twee tamelijk doorsnee fietsen. Een 26 inch mountainbike met Rohloff, kettingaandrijving en velgremmen kan best leuk zijn, maar voor 1350 euro zul je toch best wat jaren terug in de tijd moeten voordat die prijs marktcomform was. Hartstikke leuk dat de Rohloff naaf blijkbaar nieuw is, maar die dingen gaan meer dan 100.000km mee.

Als je een beetje je best doet vind je zo'n fiets voor de helft van de prijs met gebruikte Rohloff naaf en kun je er een hoop lol mee hebben. Wees wel zuinig op je voorvork met Firmtech, want een nieuwe 26 inch Firmtech verende vork wordt een uitdaging. Dan zul je toch over moeten stappen naar de 'reguliere' HS33 of een schijfrem voorop. En ook in die categorie zijn de betere kwaliteit 26 inch vorken nieuw al jarenlang verdwenen.

En zo'n 4.29/CrossLite/AdventureLite is eigenlijk de laatste jaren vooral nieuw erg veel duurder geworden dat dat verschil met de nieuwprijs zo groot is. Daarnaast ook hier weer Firmtech remmen, als je er een verende vork in wil... succes met eentje zoeken waar ze op te monteren zijn. Zeker bij een mountainbike in deze hogere prijsklasse, lekker een schijfrem exemplaar kopen.

Lang verhaal kort, twee fietsen waarvan ik niet vind dat ze in dit topic thuis zouden horen. Maar dat zijn er wel meer waarvan ik dat vind, dus daar valt best over te twisten....

Die Pinion fiets vond ik dan ergens wel weer grappig, maar hier pas eventueel het plaatsen waard als 'ie ergens had gestaan binnen een kilometer of 50 van de Nederlandse danwel Vlaamse grens.