En het is toch ongelooflijk wat je er allemaal bij krijgt. Je hebt reserve banden en nieuwe Ortlieb tassen, noem maar op. Als dit door de juiste persoon wordt gezien, is het weg.
[/attachment]
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Binnenbeenlengte, klinkt al wat minder raar.
Sportivo Stelbent schreef: ↑vr 14 nov, 2025 21:28Nee, verkoper gemaild dat ik een proefrit wil maken. Maar inmiddels ben ik ook de eigenaar van de Avaghon aan het mailen.
Die had jezelf gelinkt. En ook iemand via pb.
Ik heb op een kleinere maat gereden, ooit en die heb ik teruggebracht, omdat ik me in elkaar gefrommeld voelde zitten. Ik kan op mijn fiets met mijn voet niet op de grond. mijn zithouding is hoog en heel recht en ik vermoed dat het frame te hoog is en de verhoudingen niet kloppen. Ik heb alleen met een kleiner frame snel het gevoel in elkaar gefrommeld op een een fiets te zitten. Ik fiets zo al jaren en ik fiets denk ik vrij veel, omdat ik geen auto heb en heb eigenlijk geen klachten. Behalve dan dat ik naar voren glijd op mijn zadel en ik iedere keer weer naar achteren moet gaan zitten en de fietsenmaker kon het niet oplossen. Verschillende zadels en anders afgesteld, maar ik houd dat is soms irritant, want dat kan bij een voor mij hele lange rit ( 70 a 80 km)wel eens gaan scheuren.derdekeer schreef: ↑vr 14 nov, 2025 22:35Ik ben een beetje verbaasd dat je met een lengte van 1,74 meter uitkomt op een frame van 56 cm.
Ik ben ongeveer even lang en 56 zou zeker te groot zijn voor mij. 54 is ongeveer het maximum voor langdurig rijcomfort.
De vuistregel die je gebruikt is m.i. bedoeld voor gemiddelde mensen. Als je relatief lange benen hebt en een relatief korte romp, werkt hij wellicht niet zo goed.
Zoals iemand al aangaf, betekenen die getallen ook niet veel. Mijn racefiets is volgens de fabrikant een 53. Als ik dezelfde zithouding wil bij andere merken, dan moet ik - nog steeds volgens de fabrikanten - een 52 of zelfs een 51 hebben.
Proberen is de boodschap, veronderstel ik.
Aan de geel met blauwe sticker op de Rohloff naaf te zien is de naaf van voor 2008, toen de sticker werd werd vervangen voor gegraveerde logo's op de naaf. Naast dat het bij veel framekleuren esthetisch niet zo matcht is er technisch niks anders aan.
Een losse nieuwe Rohloff naaf met externe schakeling kost tegenwoordig 1251 euro aldus B4T, en dan moet 'ie nog ingespaakt worden.
Dat koplampje is uit goedkoopste serie van een bekende fietswebshop.Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 14:36Ik zie dit net, met de beste onderdelen, en alles in nieuwstaat. Veel betere verlichting en weer de beste velgremmen. En goedkoper
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ff-maat-52
Wonderlijk dat mensen adverteerders gaan benaderen voor fietsen die ze zelf helemaal niet willen kopen. Kunnen we ons niet gewoon tot dit forum houden en het kopen en aanverwante activiteiten overlaten aan mensen die daadwerkelijk de aanschaf willen gaan doen?Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 22:42Ik wasa zo vrij geweest om te vragen aan de avaghon eigenaresse op welke lengte de fiets is afgesteld en voor welke lengte range de fiets geschikt is. Nog geen antwoord.
Zullen we hier mensen niet adviseren om voor meer dan duizend euro een te kleine fiets te kopen en die met kunstgrepen rijdbaar te maken?Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 22:42Ohja, die. Dat is ook heel mooi. Die is te klein maar kan je makkelijk passend maken door zadel hoger te zetten en er zit al een goede verstelbare stuurpen op om je stuur hoger te zetten.
Goed dat je daar even op reageert Jur, profwielrenners rijden ook vele kilometers op vaak een te kleine fiets omdat dat een stijver frame geeft, minder gewicht etc. Een iets te klein frame is heel goed perfect passend te maken met alle voordelen van dien. Zeker als daar de juiste stuurpen al voor is gemonteerd. Dus een iets te kleine fiets zou je net zo goed een passende fiets kunnen noemen.Jurr schreef: ↑za 15 nov, 2025 08:00Ik waardeer het (jeugdige?) enthousiasme wat ongetwijfeld goed bedoeld is. Hartstikke leuk en na periodes van relatieve rust een mooie opsteker voor dit forum. Als je niet zo jeugdig bent had je destijds zo bij Telsell allerlei producten aan kunnen prijzen (-: Maar toch even een paar dingen...
Ik ben goed in aanprijzen van dingen die ik deugdelijk of mooi vind, of het nou mooie fietsen of designmeubels zijn of hoogwaardige audio is.
Dat koplampje is uit goedkoopste serie van een bekende fietswebshop.Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 14:36Ik zie dit net, met de beste onderdelen, en alles in nieuwstaat. Veel betere verlichting en weer de beste velgremmen. En goedkoper
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ff-maat-52
Quote van mij uit later bericht m.b.t. de goede Buchel koplamp.
"Als je daar nog een andere koplamp op zet, de edelux 2 ook van son, dan is het als je in het pikkedonker rijdt net of je autoverlichting hebt van de jaren negentig, zo goed is dat spul."
Die heb je ook gelezen Jur, omdat je ook citeert uit dat bericht. Dus je had deze over kunnen slaan, maar dat wilde je niet en dat is prima.
Quote verderop
Wonderlijk dat mensen adverteerders gaan benaderen voor fietsen die ze zelf helemaal niet willen kopen. Kunnen we ons niet gewoon tot dit forum houden en het kopen en aanverwante activiteiten overlaten aan mensen die daadwerkelijk de aanschaf willen gaan doen?Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 22:42Ik wasa zo vrij geweest om te vragen aan de avaghon eigenaresse op welke lengte de fiets is afgesteld en voor welke lengte range de fiets geschikt is. Nog geen antwoord.
Zullen we hier mensen niet adviseren om voor meer dan duizend euro een te kleine fiets te kopen en die met kunstgrepen rijdbaar te maken?Byciclette schreef: ↑vr 14 nov, 2025 22:42Ohja, die. Dat is ook heel mooi. Die is te klein maar kan je makkelijk passend maken door zadel hoger te zetten en er zit al een goede verstelbare stuurpen op om je stuur hoger te zetten.
Een te kleine fiets is hartstikke prima om op en neer naar het dichtsbijzijnde station te fietsen, maar deze vereniging brengt mensen bij elkaar die duizenden kilometers op een fiets reizen... zullen we dan gewoon een fiets in de goede maat adviseren?
En natuurlijk is dat geen exacte wetenschap en is er altijd wat aan te passen. Maar dat zijn altijd slechts details. Een fiets die in beginsel qua maatvoering een zesje is zal met aanpassingen nooit een tien worden. Zorg dat je minimaal met een zeven of acht begint zodat het een negen of een tien kan worden.
Een fiets kan nog zo'n goede fiets zijn, als het niet de goede maat is dan is het slechts een goede fiets voor iemand anders.