Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga stopt productie in Nederland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga stopt productie in Nederland

Maar Koga was wel degene die het onderdelen pakket koos en samenstelde en de hele zaak afmonteerde tot een kant en klare fiets. En juist dat samenstellen van de onderdelen als geheel en het afmonteren deed Koga vroeger wel heel netjes, en dat is duidelijk naar een lager niveau gegaan. En daar zit nu precies het verschil
Klopt helemaal. Met een Koga Miyata wist je wat je in huis haalde. Dat was een goede en degelijke fiets met de beste onderdelen. Kijk naar de Koga's van de laatste jaren. De stadsfietsen zijn echt niet meer van een degelijke kwaliteit en er hangt nochtans een stevig prijskaartje aan vast.
Dan zou ik opteren voor die andere kwaliteitsvolle fietsenbouwer nl. Jan Janssens. Een klein fietsbedrijf met echt wel kwaliteitsfietsen. Of natuurlijk de Gaastra Fyts of Idworx maar die worden in Duitsland gebouwd.
Nederland wordt veel te duur voor productie dus dat dit naar Oost-Europa gaat verbaasd me niets. Vervolgens gaat dat naar het Verre Oosten. Grote fietsfima's hebben het zwaar, zoeken naar verdere optimalisatie dus dit is onvermijdelijk.
Betekend dit dan ook dat de koga fietsen goedkoper worden?

Mario
supermario schreef:
wo 27 aug, 2025 15:58
Betekend dit dan ook dat de koga fietsen goedkoper worden?

Mario
Ja, dat is precies hoe kapitalisme werkt :lol:
RianGeenen schreef:
wo 27 aug, 2025 16:05
supermario schreef:
wo 27 aug, 2025 15:58
Betekend dit dan ook dat de koga fietsen goedkoper worden?

Mario
Ja, dat is precies hoe kapitalisme werkt :lol:
:lol: :lol: :lol:
supermario schreef:
wo 27 aug, 2025 15:58
Betekend dit dan ook dat de koga fietsen goedkoper worden?

Mario
In het beste geval is de prijsverhoging minder
RianGeenen schreef:
wo 27 aug, 2025 16:05
Ja, dat is precies hoe kapitalisme werkt :lol:
Net zoals de hookless velgen die nu door onze strot geduwd (gaan) worden. Heeft in principe geen enkel voordeel (hooguit dat de velgrand wat steviger is) behalve dat ze goedkoper te maken zijn.
Net zoals de hookless velgen die nu door onze strot geduwd (gaan) worden.
Wel een nadeel: ruime band loopt er makkelijker af. Echter: als wij het niet kopen, is het zo weer verdwenen. Oftewel: we zitten nu nie met een fatbikeprobleem omdat ze er in China miljoenen van hebben gemaakt, maar omdat er vanwege de hlmplicht voor snorfietsen een markt voor was.
Bert van Sprang schreef:
wo 27 aug, 2025 22:31
Oftewel: we zitten nu nie met een fatbikeprobleem omdat ze er in China miljoenen van hebben gemaakt, maar omdat er vanwege de hlmplicht voor snorfietsen een markt voor was.
Gelukkig wil men nu wel een helmplicht voor kinderen met electromotor.

Jammer dat ze dat niet willen doen voor alle leeftijden, maar dat is met de verkiezingen in aantocht vast electoraal niet zo populair ;)