Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies nieuwe fiets budget ruim 500 á 600 euro - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

Advies nieuwe fiets budget ruim 500 á 600 euro

414 berichten
Shorttrack schreef:
di 25 mar, 2025 22:57
De nieuwe remmen zitten erop.
20250325_203306.jpg
Mooi werk.

Bij de tweede foto: het rubber balgje hoort aan de andere zijde te zitten, waar de binnenkabel uit de buitenkabel komt. Nou ja, in dit geval waar de binnenkabel uit buisje komt dat netjes de bocht om gaat naar boven. De functie van dat balgje is dat vocht en vuil op dat punt niet mee naar binnen gaat met de binnenkabel. Misschien had je het sindsdien al op zijn plek gezet, maar het is iets wat een mens gemakkelijk over het hoofd ziet.
Mooi gelukt, die voortschrijdende verbeteringen aan je fiets.
Antonius schreef:
wo 26 mar, 2025 15:47
Shorttrack schreef:
di 25 mar, 2025 22:57
De nieuwe remmen zitten erop.
20250325_203306.jpg
Mooi werk.

Bij de tweede foto: het rubber balgje hoort aan de andere zijde te zitten, waar de binnenkabel uit de buitenkabel komt. Nou ja, in dit geval waar de binnenkabel uit buisje komt dat netjes de bocht om gaat naar boven. De functie van dat balgje is dat vocht en vuil op dat punt niet mee naar binnen gaat met de binnenkabel. Misschien had je het sindsdien al op zijn plek gezet, maar het is iets wat een mens gemakkelijk over het hoofd ziet.
Zo goed had ik er nog niet op gelet. Bedankt voor de opmerking.
Huib2 schreef:
wo 26 mar, 2025 20:06
Mooi gelukt, die voortschrijdende verbeteringen aan je fiets.
Bedankt. Stapje voor stapje kom ik er achter wat ik wel of niet wil.
Dan kan ik dan mee nemen als ooit een andere fiets zou aanschaffen.
Mijn fiets is op onderhoud geweest en klaar voor het fietsweekend van eupen naar Luxemburg.

Mijn trappers waren versleten en heb deze gekocht op sterk aanraden van een vriend.
20250829_195158.jpg
Er was echter wel een kleine/groot probleem. Het middelste blad van mijn voorstel stx was versleten. Deze zijn schijnbaar niet meer te verkrijgen volgens de fietsenmaker.
Hij heeft hem voorlopig terug erop gezet maar er moet dus een oplossing komen daarvoor. Ik vind de look van de stx wel erg mooi en had het graag behouden.

Sterker nog. Mijn voor derailleur heb ik niet zo lang geleden vervangen van alivio naar slx. Maar nu zag ik online voor 10 euro een stx voor derailleur. Ik overweeg om die erop te zetten omdat die er veel mooier uit ziet als de slx. Of maak ik dan echt een sprong achteruit in kwaliteit?

Maar goed. Welke cranksets zouden jullie aanraden als vervanging van mijn stx crankset? De fietsenmaker ging zijn best doen om het middenblad toch nog ergens op de kop te tikken. Maar hij had er weinig hoop in zei hij.
Is dat zo'n crankstel met 58mm BCD met eenzelfde steekcirkel voor het middenblad als voor het kleine blad?
Is dat zo’n stx blad die zowel aan het kleine als aan het grote blad gebout zit, beide met rare bcd? Die had ik ook ooit ergens op. Geef je inderdaad weinig kans op vervanging..

Denk dat je voor dit werkpaard niet niet al te ingewikkeld moet doen over wat mooi is of in theorie beter/slechter. Wanneer het zijn ding doet, dan is het goed.
ik heb laatst zo'n crankstel gekocht, 'als nieuw'. dit crankstel mag je voor 10 euro van me kopen. opsturen met DHL komt er dan nog bij. graag per e-mail verder afstemmen (e-mail vind je in berichten onderdeel)
Schermafbeelding 2025-08-31 om 09.38.39.png
Schermafbeelding 2025-08-31 om 09.38.51.png
Schermafbeelding 2025-08-31 om 09.38.51.png (292.18 KiB) 226 keer bekeken
Schermafbeelding 2025-08-31 om 09.39.02.png
Dat is een mooi aanbod, meteen aannemen shorttrack!
Hallo Hoogframe,
Volgens mij heb ik dezelfde cranckset, maar tot op de draad versleten.
Ik wil de jouwe graag van je kopen als shorttrack het niet wil hebben.
20250831_122602.jpg
20250831_122551.jpg
20250831_122536.jpg
dit lijkt me een Acera crankstel, geen STX. misschien kan ik je hier wel aan helpen want zit op Giant MTB's, maar dat bekijk ik ergens komende week.
hoogframe schreef:
zo 31 aug, 2025 09:09
ik heb laatst zo'n crankstel gekocht, 'als nieuw'. dit crankstel mag je voor 10 euro van me kopen. opsturen met DHL komt er dan nog bij. graag per e-mail verder afstemmen (e-mail vind je in berichten onderdeel)
Ik neem je aanbod zeer graag aan Hoogframe. Dankjewel.

Ik zal je een email sturen.
Op de aangeboden crankset van Hoogframe staat fc-mc34. op die van mij staat fc-mc30. Wat is dan het verschil tussen de twee?

Niet dat ik de overnamen daarvan laat afhangen hoor. Integendeel zelfs. Maar ben gewoon benieuwd.
Ze hebben beide een 42t als grootste, MC-34 42-32-22, MC30 42-34-24.

Met wat afwijkende bevestigingsdiameters van de bouten. Zal weinig uitmaken.