Vanaf de nieuwe dienstregeling op 15 december 2024 wordt de bestaande Beneluxtrein verdubbeld, namelijk vervangen door twee treinseries, 2 x 16 treinen per dag:
De voorwaarden voor fietsvervoer lijken op beide treinen gelijkaardig als de bestaande Beneluxtrein (IC Amsterdam - Brussel).
De de snelle Eurocity Direct rijdt op termijn volledig de nieuwe ICNG.
Op de "trage" EuroCity Brussel - Breda - Rotterdam lijkt er een omgebouwd I11-rijtuig met [CORRECTIE] twee fietsplaatsen ingezet te worden.
Ik kon op die trein als test een ticket voor vier fietsen aanduiden, in tweede klas, non-flex:
- "gewone" EuroCity Brussel - Breda - Rotterdam [2 fietsplaatsen]
- "snelle" Eurocity Direct tussen Brussel-Zuid, Amsterdam Zuid (en Lelystad) [op termijn 12 fietsplaatsen]
De voorwaarden voor fietsvervoer lijken op beide treinen gelijkaardig als de bestaande Beneluxtrein (IC Amsterdam - Brussel).
De de snelle Eurocity Direct rijdt op termijn volledig de nieuwe ICNG.
Op de "trage" EuroCity Brussel - Breda - Rotterdam lijkt er een omgebouwd I11-rijtuig met [CORRECTIE] twee fietsplaatsen ingezet te worden.
Ik kon op die trein als test een ticket voor vier fietsen aanduiden, in tweede klas, non-flex:
Koop je fietsticket online
Op Intercity of regionale treinen mogen ook niet-opvouwbare fietsen mee (zonder demontage). Hiervoor heb je een fietsticket nodig, dat je hier kunt kopen voor reizen van/naar Nederland, Luxemburg, Noord-Frankrijk (Rijsel / Maubeuge) en Aken
https://travel.b-europe.com/bike/nl/booking
Omwisselingsvoorwaarden: Niet omwisselbaar
Reisvoorwaarden: Voor reiziger in het bezit van een geldig vervoerbewijs
Terugbetalingsvoorwaarden: Terugbetaalbaar tot 1 dag voor vertrekdatum
Veelgestelde vragen over de EuroCity
Mag ik op de Eurocity Direct en op de EuroCity mijn fiets meenemen?
Ja!
Zowel Eurocity Direct als EuroCity treinen beschikken over een fietscompartiment. Je kunt je fiets dus zonder problemen meenemen. Je hoeft alleen maar een speciaal fietsticket te kopen. Dat kan online, via ons Contact Center of aan de het loket in stations met verkoop van internationale tickets.
De prijs van dit fietsticket is afhankelijk van de afstand. Een paar voobeelden (prijs per enkele reis):
Brussel-Breda: €7,50
Brussel-Rotterdam: €10,30
Brussel-Amsterdam: €14,10
Antwerpen-Breda: €5,40
Antwerpen-Rotterdam: €8,20
Antwerpen-Amsterdam: €12
https://www.b-europe.com/NL/Treinen/EuroCity