Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remmen pech onderweg. iemand? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Remmen pech onderweg. iemand?

Grandonneur schreef:
ma 23 sep, 2024 12:42
roeliooo schreef:
ma 23 sep, 2024 12:08
Ik zoek eigenlijk een "nieuw" setje in deze stijl. Als iemand wat heeft liggen....of tips heeft om hier aan te komen.
Als je retro wilt blijven, en waarom ook niet, kwestie van het typenummer op eBay.de zetten en je krijgt resultaat. In dit geval br-m570.
Je kunt ook br-m750 doen voor een upgrade naar xt, krijg je nog meer resultaat.
Upgrade is opzich helemaal niet verkeerd. Ik weet niet wat ik er op vooruit ga, maar XT klinkt dan toch weer wat fijner dan LX. Ik ga eens op onderzoek uit..thnx!
Je kan alle Shimano V-brakes erop zetten. Enkel de Alivio en Deore worden nog gemaakt. De hogere groepen zijn enkel als NOS of gebruikt te verkrijgen. Verder zijn er nog een paar andere producenten van goedkope V brakes die eveneens compatibel zijn en peperdure boutique remmen.
Niks mis met Avid....
-Daan- schreef:
ma 23 sep, 2024 18:48
Je kan alle Shimano V-brakes erop zetten. Enkel de Alivio en Deore worden nog gemaakt. De hogere groepen zijn enkel als NOS of gebruikt te verkrijgen. Verder zijn er nog een paar andere producenten van goedkope V brakes die eveneens compatibel zijn en peperdure boutique remmen.
Zou een moderne Deore V-brake passen bij de oude LX remhendels? Of dien je die direct ook mee vervangen?
Werkt gewoon samen.
Sinds ik het gelijke probleem heb gehad, heeft de fiets een Deore V-brake en dit functioneert zonder problemen.
Bedankt Daan & Sjefke. Ik ga als ik straks thuis ben de mogelijkheden eens ff allemaal op een rij zetten. Dan komt het vast wel goed .