Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .Grandonneur schreef: ↑zo 25 aug, 2024 12:50Daar zal toch wel ‘gewoon’ een tara op passen? Waar zit ‘em de onduidelijkheid in?
oké, ik snap je twijfel. eerste ingeving is; wanneer je iets zelf niet weet, kun je daarvoor naar een vakman. in dit geval een fietsenmaker. Maar ik snap ook helemaal dat je het graag zelf wilt snappen, zelf tot een oplossing wilt komen.Stefanwilopreis schreef: ↑ma 26 aug, 2024 21:03De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .
Zo gezegd; Ik kom er niet uit . .
Hoe weet ik of de ''gewone tara' past dan qua bevestigingsgaten maar ook qua tassen ?
Grandonneur schreef: ↑di 27 aug, 2024 10:59oké, ik snap je twijfel. eerste ingeving is; wanneer je iets zelf niet weet, kun je daarvoor naar een vakman. in dit geval een fietsenmaker. Maar ik snap ook helemaal dat je het graag zelf wilt snappen, zelf tot een oplossing wilt komen.Stefanwilopreis schreef: ↑ma 26 aug, 2024 21:03De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .
Zo gezegd; Ik kom er niet uit . .
Hoe weet ik of de ''gewone tara' past dan qua bevestigingsgaten maar ook qua tassen ?
-Dan is een aanname dat je losse voortassen wilt gebruiken met (verstelbare) haken om ze op te hangen. Zoals bijvoorbeeld van ortlieb. Dan kun je een lowrider voordrager gebruiken.
-in dat geval heb je geluk: montagepunten voor zo'n voordrager zijn eigenlijk altijd dezelfde: aan elke vorkpoot eentje onderaan, en eentje halverwege de vork aan de buitenzijde. Daar zit niet veel verschil in, is niet fiets- of wielmaat specifiek of zoiets.
-je hebt die montagepunten op je fiets. Een Tara is een veelgebruikte voordrager, er zijn ook vele andere lowrider dragers. Maar nu moet je even alert zijn: er zijn ook hoge voordragers die bijvoorbeeld steunen op een bout van een rem, of specifieke voordragers voor montagepunt aan de binnenkant van de vork, zoiets moet je niet hebben.
Hoop dat een beetje duidelijk wordt zo, succes.
Peter._Peter_ schreef: ↑ma 26 aug, 2024 21:32Ik denk dat bedoeld wordt dat het gek zou zijn als die drager niet past, Koga past ze namelijk zelf ook toe op hun fietsen. Als de drager past dan passen de tassen ook, de meeste zijn naar links of rechts te schuiven zodat ze mooi in het midden van het wiel hangen.