Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke Voortasdragers passen op mijn Koga Signature ? - Forum Wereldfietser

Welke Voortasdragers passen op mijn Koga Signature ?

Ik wil mijn Koga Signature graag voozien van 2 Ortlieb Frontrollers ( voortassen ).
Maar als ik kijk naar welke dragers ik daarvoor moet aanschaffen kom ik er niet uit.
Wie heeft ervaring met voortassen en dit type fiets ?
Welke signature want daar zijn er nogal wat van, dus plaats een foto zodat we je kunnen helpen. En wat heeft Koga zelf in de aanbieding? Ik kan me niet voorstellen dat die zonder de optie van een voordrager is aangeboden.
Signatures zijn idd ook met verende voorvork geleverd.
En daar heb je klemmen voor nodig om iets te plaatsen.
Dus maak een foto, en laat hem zien :)
AfbeeldingAfbeelding
WhatsApp Image 2024-08-25 at 12.21.20.jpeg

Dank voor jullie reactie.
Bij deze enkele foto's.

Bijlagen

Daar zal toch wel ‘gewoon’ een tara op passen? Waar zit ‘em de onduidelijkheid in?
Deze voorvork is ook geveerd in het balhoofd. Je kan er tassen aanhangen. Maar zou ze niet te zwaar beladen.

De meeste voordragers passen hierop trouwens. Dat hoeft geen tubus te zijn. Maar kan ook een ander merk zijn
Grandonneur schreef:
zo 25 aug, 2024 12:50
Daar zal toch wel ‘gewoon’ een tara op passen? Waar zit ‘em de onduidelijkheid in?
De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .
Zo gezegd; Ik kom er niet uit . .
Hoe weet ik of de ''gewone tara' past dan qua bevestigingsgaten maar ook qua tassen ?
Ik denk dat bedoeld wordt dat het gek zou zijn als die drager niet past, Koga past ze namelijk zelf ook toe op hun fietsen. Als de drager past dan passen de tassen ook, de meeste zijn naar links of rechts te schuiven zodat ze mooi in het midden van het wiel hangen.
Stefanwilopreis schreef:
ma 26 aug, 2024 21:03
De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .
Zo gezegd; Ik kom er niet uit . .
Hoe weet ik of de ''gewone tara' past dan qua bevestigingsgaten maar ook qua tassen ?
oké, ik snap je twijfel. eerste ingeving is; wanneer je iets zelf niet weet, kun je daarvoor naar een vakman. in dit geval een fietsenmaker. Maar ik snap ook helemaal dat je het graag zelf wilt snappen, zelf tot een oplossing wilt komen.

-Dan is een aanname dat je losse voortassen wilt gebruiken met (verstelbare) haken om ze op te hangen. Zoals bijvoorbeeld van ortlieb. Dan kun je een lowrider voordrager gebruiken.

-in dat geval heb je geluk: montagepunten voor zo'n voordrager zijn eigenlijk altijd dezelfde: aan elke vorkpoot eentje onderaan, en eentje halverwege de vork aan de buitenzijde. Daar zit niet veel verschil in, is niet fiets- of wielmaat specifiek of zoiets.

-je hebt die montagepunten op je fiets. Een Tara is een veelgebruikte voordrager, er zijn ook vele andere lowrider dragers. Maar nu moet je even alert zijn: er zijn ook hoge voordragers die bijvoorbeeld steunen op een bout van een rem, of specifieke voordragers voor montagepunt aan de binnenkant van de vork, zoiets moet je niet hebben.

Hoop dat een beetje duidelijk wordt zo, succes.
Mijn koga signature heeft dezelfde voorvork en ik heb de tubus tara erop zitten. Ik gebruik ortlieb voortassen.
Grandonneur schreef:
di 27 aug, 2024 10:59
Stefanwilopreis schreef:
ma 26 aug, 2024 21:03
De onduidelijkheid zit em in mijzelf . . .
Zo gezegd; Ik kom er niet uit . .
Hoe weet ik of de ''gewone tara' past dan qua bevestigingsgaten maar ook qua tassen ?
oké, ik snap je twijfel. eerste ingeving is; wanneer je iets zelf niet weet, kun je daarvoor naar een vakman. in dit geval een fietsenmaker. Maar ik snap ook helemaal dat je het graag zelf wilt snappen, zelf tot een oplossing wilt komen.

-Dan is een aanname dat je losse voortassen wilt gebruiken met (verstelbare) haken om ze op te hangen. Zoals bijvoorbeeld van ortlieb. Dan kun je een lowrider voordrager gebruiken.

-in dat geval heb je geluk: montagepunten voor zo'n voordrager zijn eigenlijk altijd dezelfde: aan elke vorkpoot eentje onderaan, en eentje halverwege de vork aan de buitenzijde. Daar zit niet veel verschil in, is niet fiets- of wielmaat specifiek of zoiets.

-je hebt die montagepunten op je fiets. Een Tara is een veelgebruikte voordrager, er zijn ook vele andere lowrider dragers. Maar nu moet je even alert zijn: er zijn ook hoge voordragers die bijvoorbeeld steunen op een bout van een rem, of specifieke voordragers voor montagepunt aan de binnenkant van de vork, zoiets moet je niet hebben.

Hoop dat een beetje duidelijk wordt zo, succes.

Hé Grandonneur !
Dankjewel voor je duidelijke antwoord.

Wat de vakman betreft, heb ik gezien dat het lastig is om een echte te vinden in Enschede en omstreken.
Laat staan ook nog met kennis van verschillende branche specifieke accesoires.. . . .
Maar gelukkig is er dit forum !.
En uiteraard, begrijp ik het eea ook graag zelf.

Jij hebt me in je antwoord precies de info gegeven waarnaar ik op zoek was !
Thanks !
_Peter_ schreef:
ma 26 aug, 2024 21:32
Ik denk dat bedoeld wordt dat het gek zou zijn als die drager niet past, Koga past ze namelijk zelf ook toe op hun fietsen. Als de drager past dan passen de tassen ook, de meeste zijn naar links of rechts te schuiven zodat ze mooi in het midden van het wiel hangen.
Peter.
Dankjewel !
CCtje schreef:
di 27 aug, 2024 15:01
Mijn koga signature heeft dezelfde voorvork en ik heb de tubus tara erop zitten. Ik gebruik ortlieb voortassen.
Hé CCtje,

Dankjewel voor je antwoord.
Hoe bevallen jou deze voordragers ?
Heb je ervaring met andere types ?