Hallo, tijdens een 3 maanden durende tocht in de VS ben ik als slanke man bijna 10% aan gewicht verloren. Tijdens de reis geprobeerd voldoende te eten maar blijkbaar meer verbrand dan bij hebben kunnen eten. Neem aan dat ik de kg's er wel weer bij eet de komende maanden. Lukt het jullie om voldoende te eten? Vullen jullie aan met specifieke kracht voedsel in poeder vorm (ik denk bijvoorbeeld aan eiwit)? Mogelijk bepaald lichaam optimale gewicht en is gewichtverlies tijdens langere inspanning eigenlijk normaal en goed of toch niet? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en kijk hierop.
Bij intensieve fietstochten in redelijk onbewoond gebied val ik per week ongeveer een kilo af. De laatste keer was ik, net als jij redelijk mager, na een zesweekse tocht in de Rocky Mountains van 74 kg naar 68 kg afgevallen. Weinig te snoepen en weinig alcohol. Ik fiets dan ongeveer 100 km per dag en ik eet veel brood en pasta.
Ik maak me er niet zo druk om (conform mijn algemene levensinstelling ). Ik geniet vooral van het avontuur en de natuur. Thuis eet en drink ik het er wel weer aan.
Erik