door
robgru » do 11 jul, 2024 21:21
Mic schreef: ↑wo 10 jul, 2024 12:48
Goed dat je een bagagedrager op je gravelbike monteert. In de 'gravelbikewereld' is dat dacht ik not done en de branche loopt voorop in het aanbieden van dure gravelbiketassensets, terwijl een simpel bagagedragertje het allemaal veel goedkoper en efficienter houdt. Tentje geeft inderdaag vrijheid; altijd een slaapplek bij de hand. Investering in kampeerspul is een lange termijn investering.
Nog een tip: als je met z'n 2en fietst, ieder een eigen tentje, dan kun je één kampeerplek voor z'n 2-en regelen. Scheelt weer kosten.
Als het om de goedkoopste manier gaat dan is dat kamperen
Is geen Lange termijn investering,
ik heb 800 betaald voor mijn kampeeruitrusting en dat is top spul
Een hotelkamer is 55 tot 100 euro kamperen 15 a 25 euro per nacht eten in hotel restaurant of zelf potje koken..
In één grote reis is de investering in tent etc al terugverdiend.
Maar als je perse comfort wil en geen gedoe met inkopen koken etc. En vooral het meeslepen van extra gewicht dan zijn hotels de beste optie.
Een ander argument is dat je op de campings altijd mensen ontmoet die hetzelfde traject doet ik vindt het heel aangenaam om met soortgenoten te spreken je maakt dan ook gevoelsmatig deel uit van een gemeenschap
Op je hotelkamer kan je de tv aanzetten of met thuis gaan bellen... daarom zijn het vaak stellen die genoeg aan elkaar hebben die aan Creditcard toerfietsen doen.
Ik geef er zelfs de voorkeur aan om alleen te reizen omdat het menselijk contact heel veel makkelijker te maken is. Veel beter dan met zijn tweeën of meer.
Kortom kamperen is het goedkoopst maar je krijgt ook een veel intensievere beleving ook omdat je altijd buiten bent ook met minder weer.