Ik heb even gekeken en het zou inderdaad kunnen dat de voorblokjes met de lange kant achter tegen de vorkbuis zouden stuiten als je de klauwen wilt openklappen en als je de blokjes niet losdraait zodat ze kunnen kantelen. Die wens zou dan in conflict zijn met het rationaal van lange zijde achter maar dat is een afweging die je inderdaad kunt maken.
Als weetgierig mens en wetenschapper wil ik gewoonlijk niet alleen weten maar ook begrijpen. Vandaar dat ik naar een reden voor die montage zocht. Dit zou als zodanig kunnen kwalificeren.
De remklauwen op de voorvork moeten voor de buizen gemonteerd worden omdat er achter die buizen bij dit type remmen geen toegang van boven voor de remkabel is en wellicht ook te weinig ruimte onder het frame. Het tegen de buizen aan geduwd worden door de remkracht i.p.v. eraf getrokken worden 'voelt' eigenlijk wel logischer aan maar hier kan dat daarom niet. Achter die buizen zou namelijk ook dat aspect van de lange kant van de blokjes tegen die buizen stuiten vermijden bij lange kant achter.
Ik weet niet of een ander type velgremmen wel achter de vorkbuizen zou passen. Bestaan die eigenlijk?
Nog even terugkomend op die link die ik gaf naar een wederverkoper op het Bol platform. Die pagina klopt niet. Ze bieden er 5 paar remblokjes aan maar leveren maar 1 paar. Niet gebruiken dus. Ik kan die posting niet meer editen dus kan die link daar niet meer weghalen. Ze willen zich er vanaf maken met te zeggen dat het een foutje is maar de consumentenwetgeving zegt toch echt anders. Daarvan moet je het product voor de aangeboden prijs leveren tenzij er sprake is van een 'kennnelijke fout', zoals een komma die verkeerd staat en de klant had kunnen weten dat de prijs niet juist kan zijn. Aangezien ze bij rosebikes voor €6,05 voor 1 setje verkocht worden is €4,05 per setje bij 5 stuks wel voordeliger, zoals je bij grotere aantallen mag verwachten, maar zeker geen kennelijke fout. €20 voor 1 setje is ook gewoon fors duur. Dat zou ik eerder geneigd zijn een kennelijke fout te noemen. Ik kan ze incl. bezorging ook voor minder dan de helft bestellen bij een enkele set. Als ik ze terug zou zenden moet ik nog meer extra tijd en moeite doen voor hún fout en dan alsnog met lege handen staan? Dacht het niet. Hún fout dus moeten zij de negatieve gevolgen maar dragen en die niet op de klant afwentelen. Hoort bij het ondernemersrisico.
Aan Bol gemeld. Waren het met me eens. Die gaan het verder met ze uitvechten. Als het even meezit worden die resterende 4 nog gewoon nageleverd want dat gaat Bol aan ze vragen.