Mijn lijst, uit het hoofd en zonder gewichten:
- tent wickyUp 4 met haringen (alu lichtgewicht, die rode Y-model) en kleine hamer
- slaapsysteem dons, van Bikefeeling - lowlands (hoes voor matje waar een laken en een donzen ‘dekbed’ aan geritst kunnen worden (2 x 1 persoon)
- Exped synmat 7 3D met opblaaszak (2x)
- Trangia 27 kookset, met twee pannetjes, gevuld met extra theedoek en schuursponsje, afwasmiddel en microvezel-doekje, aansteker en pannenhandvat
- Trangia brandstoffles met 1 liter bioethanol
- set sea to summit opvouware borden en bekers (2 grote bekers, 2 kleintjes, twee borden)
- bestek en kookgerei: opvouwbare setjes vork-mes-lepel en ‘speelgoed’ kunststof spatel en tang
- vacuumzakjes met thee, koffie, bouillonblokjes en kruiden, klein flesje olie.
- 3 x noodmaaltijd (pasta of noodles)
- mini-blikjes cola (150 ml) wordt in de loop van de vakantie minder (meestal starten we met 12 blikjes)
- Stoeltjes van Nigor (2x)
- zakje reparatiemateriaal, extra scheerlijnen, waslijntje.
- twee powerbanks
- batterijlader
- lader voor accu fototoestel
- hoofdlampje (2x)
- ereader (2x)
- CE-randaarde verloopstekker
- laadstekker met 2 usb-poorten en de nodige kabeltjes (telefoon, ipad, smartphone)
- Contigo flessen in bidonhouder, 750 ml (isolerend aluminium)
- 1 liter extra water
- Garmin GPS
- reservebril in koker (2x)
- toilettasje (sea to summit) met tandenborstel tandpastapilletjes, shampootabletten
- handdoeken (microvezel)
- nood-medicatietasje (medicijnen, pleisters, zonnebrand voor en na, anti-mug, desinfectie, tekentang)
- lichtgewicht rugzakjes (2x) voor wandelen, boodschappen e.d.
- monoculair kijker
- fototoestel (bridge-model van Panasonic, niet de kleinste)
- portemonnee, paspoort, sleutels
- routeboekje(s), overzichtskaart regio
- gereedschap (inbus, zwitsers zakmes, tang/multitool) en plaksetje
- ducktape en tie-wraps
- kleding (per persoon ongeveer 2x fietskledingset, 2x lange broek, 2x korte broek, 4x ondergoed 2x BH (voor mw P.), 4x sokken, donsjack, regenjas, jurkje (voor mw.P) overhemd korte mouw (dhr P.) 2x t-shirt / polo, zwemkleding
- Fietshelm, fietshandschoenen, Buff-pet (2x)
- schoeisel (lichtgewicht campingklompjes of teenslippers, fiets-/wandelschoenen, goede sandalen)
Dit wordt vervoerd met twee fietsen, ieder twee ortlieb-achtertassen en een M-stuurtas voor mw en een L voor dhr en twee lichtgewicht tassen bovenop de achterdrager. Met een netje voor natte kleding, handdoeken en de extra fles water.
Zo heb ik het we ongeveer denk ik. Bij ons is dat ongeveer 20-22 kg per persoon en hebben we geen voortassen nodig. Ik heb 25 kg mw heeft 15 (om en nabij). Dat wordt onderweg wel meer door proviand, afhankelijk van waar wij fietsen.
Dit jaar bleek dat we zo tot 10% omhoog komen. Steiler wordt zwaar en af en toe lopen, als het wat langer duurt. Maar dat heeft ook met ons eigen gewicht te maken, ik weeg 92 kg bij 183 cm. Daar is de meeste winst te behalen.