Hallo,
Van een collega kreeg ik de goede tip om hier informatie in te winnen in mijn zoektocht naar een goede nieuwe fiets. Wat een rijk forum, maar ook overdonderend qua hoeveelheid informatie. Daarom op deze manier mijn verzoek.
Ter inleiding:
We doen veel met de fiets voor dagelijks gebruik, regelmatig met jonge kinderen (peuter/kleuter), daarnaast gaan we graag met de fiets eropuit voor korte trips en hebben ambitie naar serieuzere vakanties met de fiets. Liefst schaf ik nu één fiets aan waarmee ik komende jaren met toenemende ambities in vakanties vooruit kan.
Graag wordt ik geïnsipreerd. Evt. een verwijzing naar geschikte winkel bij ons in de buurt waar we goed geholpen worden. Of anders een concrete tip voor specifieke fiets die met fietsplan aan te schaffen is. Ook 2e hands zou ik prima vinden, mits wel toekomstbestendig. Alvast dank voor de input!
2.1 Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
- 1x per week met 30-35 kg aan kinderen op de fiets 10 km over de Oosterbeekse/ Arnhemse Stuwwal heen
- Opbouwen naar ambitieuze fietsvakanties, inclusief serieuzere klimwerk (als kids wat ouder zijn)
- Af en toe een tocht naar werk (40km enkele reis)
2.2 Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Stevig doorfietsen
2.3 Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Voorkeur voor sportief
2.4 Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Kan zijn dat ik er af en toe mee wil forenzen, dan wel
2.5 Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
licht onverhard/droge gravel moet goed verteerbaar zijn, mtb hoeft niet.
2.6 Waar gaan de vakanties naar toe?
Opbouwend richting Ardennen, Alpen
2.7 Wat voor vakanties worden dat?
Kamperen
2.8 Je lichaamslengte
1.79m
2.9 Je gewicht
65kg
2.10 Je lichaamsbouw
Slank
2.11 Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
30+ kg aan kids of tot ~30 kg aan bagage (ik zal leeuwendeel vervoeren).
2.12 Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Oosterbeek bij Arnhem, stuwwal ten noorden vd Rijn
2.13 Wat is je budget?
EUR 1.500 zou mooi zijn, kan via Fietsplan. Maar ik kijk ook graag (2e hands) orde grootte EUR 1.000-1.200. Anderzijds ook bereid nog paar 100 EUR extra uit te trekken als het me heel veel meer op zou leveren.
2.14 Welke fietservaring heb je?
Eerste Racefiets nu jaar of 6 in gebruik, enkele weekendvakanties zonder kamperen met gezin.
2.15 Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Licht bepakt nu met racefiets tot 125km, maar voor beoogde vakanties met kinderen momenteel 30 a 40km
2.16 Welke fietsen heb je (gehad)?
Niets noemenswaardig ter referentie.
2.17 Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Ik weet er best wat van, tijd meestal grootste issue, indien nodig kan fietsenmaker eea doen.
2.18 Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja
2.19 Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Nog niet concreet. Schuin oog gehad naar Decathlon fiets
2.20 Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Niet noodzakelijk
2.21 Moet de fiets er mooi uitzien? Indien ja: wat vind jij mooi?
Niet belangrijk
2.22 Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Bij voorkeur korte termijn
Van een collega kreeg ik de goede tip om hier informatie in te winnen in mijn zoektocht naar een goede nieuwe fiets. Wat een rijk forum, maar ook overdonderend qua hoeveelheid informatie. Daarom op deze manier mijn verzoek.
Ter inleiding:
We doen veel met de fiets voor dagelijks gebruik, regelmatig met jonge kinderen (peuter/kleuter), daarnaast gaan we graag met de fiets eropuit voor korte trips en hebben ambitie naar serieuzere vakanties met de fiets. Liefst schaf ik nu één fiets aan waarmee ik komende jaren met toenemende ambities in vakanties vooruit kan.
Graag wordt ik geïnsipreerd. Evt. een verwijzing naar geschikte winkel bij ons in de buurt waar we goed geholpen worden. Of anders een concrete tip voor specifieke fiets die met fietsplan aan te schaffen is. Ook 2e hands zou ik prima vinden, mits wel toekomstbestendig. Alvast dank voor de input!
2.1 Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
- 1x per week met 30-35 kg aan kinderen op de fiets 10 km over de Oosterbeekse/ Arnhemse Stuwwal heen
- Opbouwen naar ambitieuze fietsvakanties, inclusief serieuzere klimwerk (als kids wat ouder zijn)
- Af en toe een tocht naar werk (40km enkele reis)
2.2 Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Stevig doorfietsen
2.3 Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Voorkeur voor sportief
2.4 Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Kan zijn dat ik er af en toe mee wil forenzen, dan wel
2.5 Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
licht onverhard/droge gravel moet goed verteerbaar zijn, mtb hoeft niet.
2.6 Waar gaan de vakanties naar toe?
Opbouwend richting Ardennen, Alpen
2.7 Wat voor vakanties worden dat?
Kamperen
2.8 Je lichaamslengte
1.79m
2.9 Je gewicht
65kg
2.10 Je lichaamsbouw
Slank
2.11 Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
30+ kg aan kids of tot ~30 kg aan bagage (ik zal leeuwendeel vervoeren).
2.12 Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Oosterbeek bij Arnhem, stuwwal ten noorden vd Rijn
2.13 Wat is je budget?
EUR 1.500 zou mooi zijn, kan via Fietsplan. Maar ik kijk ook graag (2e hands) orde grootte EUR 1.000-1.200. Anderzijds ook bereid nog paar 100 EUR extra uit te trekken als het me heel veel meer op zou leveren.
2.14 Welke fietservaring heb je?
Eerste Racefiets nu jaar of 6 in gebruik, enkele weekendvakanties zonder kamperen met gezin.
2.15 Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Licht bepakt nu met racefiets tot 125km, maar voor beoogde vakanties met kinderen momenteel 30 a 40km
2.16 Welke fietsen heb je (gehad)?
Niets noemenswaardig ter referentie.
2.17 Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Ik weet er best wat van, tijd meestal grootste issue, indien nodig kan fietsenmaker eea doen.
2.18 Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja
2.19 Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Nog niet concreet. Schuin oog gehad naar Decathlon fiets
2.20 Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Niet noodzakelijk
2.21 Moet de fiets er mooi uitzien? Indien ja: wat vind jij mooi?
Niet belangrijk
2.22 Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Bij voorkeur korte termijn