Oei ik heb helemaal gemist dat er sinds mijn laatste post nog nieuwe reacties zijn geweest, leuk!
Zal even weer netjes iedereen beantwoorden
fud0 schreef: βvr 20 jan, 2023 13:15
Succes btw. super dat je dit wilt gaan doen
Geen idee of ik BPA-vrije bidons heb, het zijn gewoon de goedkoopste die ik ooit kon vinden. Het is trouwens niet alleen plasticgeur, ook als je er iets anders dan water in doet (frisdrank bijv.) dan blijft dat er in zitten.
Ik heb ook een aantal lichte metalen flessen van de decathlon (1,5 en 2 ltr geloof ik), die ik ook met hiken gebruik, ideaal. Geen stank, alleen ze passen dus niet in mijn bidonhouders
Misschien allemaal kleine dingetjes die ik nu benoem, omdat ik lees dat je voor de technische dingen al 'eruit' bent, maar richting Istanbul heb je wellicht meer kans op bv. agressieve honden.
Ik neem een pvc buis mee, schuif ik onder mijn bagage op het bagagerek, om in nood mee te kunnen dreigen.
Honden ben ik idd nog niet helemaal uit. Ik heb er ook erg veel over ingelezen, mede omdat ik sowieso al geen 'liefhebber' van die beesten ben. Ik heb een heleboel blogs en filmpjes gecheckt, en de consensus lijkt toch wel te zijn om te stoppen; ook al zal ik daar in het begin zeker aan moeten wennen als niet-liefhebber, het is nogal onnatuurlijk. En ik ga het ook niet opzoeken, dus als er een schapenkudde in de buurt is bijvoorbeeld ga ik niet dwars door die kudde heenfietsen, dan snap ik wel dat die kangals op je af komen
Verder meen ik dat dreigen om stenen te gooien, of gewoon water naar ze gooien ook al afschrikwekkend schijnt te werken; maar goed als je dat ook tijdens het fietsen doet wordt het punt over onbalans tijdens het rijden weer van toepassing.
Een (kleine) achteruitkijkspiegel is handig op soms heel drukke wegen met weinig ruimte om te fietsen.
Spiegeltje heb ik al, wil niet meer zonder
Vouwband zou ik altijd meenemen en 3 a 4 binnenbanden, zodat je op een rustig moment, meerdere binnenbanden kunt plakken en altijd weer verder kunt, want soms heb je pech en kun je ineens heel snel door de binnenbanden heen zijn.
Een zwaar bepakte fiets met een lekke band, is erg vervelend. (Ik had een keer 3 lekke banden achter elkaar, steeds na 15 minuten ging het weer lek, ik begreep er niets van.
Toen mijn vouwband erop gelegd en toen was het over en heel laat de camping gehaald. Pas de volgende dag bij het volle licht van het toilet vond ik de boosdoener: een heel klein stukje ijzerdraad wat je net wel, net niet kon voelen. Toen besloten dat ik voor lange trips altijd een vouwband meeneem en dus ook 4 binnenbanden.)
Binnenbanden gaan zeker mee, net zoals een flinke stapel plakkertjes + lijm. Buitenband twijfel ik nog over. Ik snap je punt, maar het punt dat ook meespeelt is dat die banden nogal FORS zijn
Poppink schreef:
Een
eten tijdens flinke inspanning op de fiets is ook geen aanrader.
Ook dan beter eerst even afstappen.
Ik vind eten tijdens het fietsen sowieso ruk
Ik kan maar 1 ding tegelijk.
geertdebruijn schreef: βza 28 jan, 2023 17:41
Een reserve derraillerhanger. Als die verbuigt door vallen of stoten is het lastig om hem weer exact in de goeie stand te buigen met risico dat ie breekt.
Hier twijfel ik over, komt op bij een beetje over als ' too much'. Ik ben namelijk niet van plan om te gaan vallen of tegen dat ding aan te stoten
Gaaf plan! Wij gaan vanaf half april ook die kant op. Als je ook van plan bent via de Balkan te fietsen, komen we elkaar misschien een keer tegen.
Ik ga de tips uit dit topic in elk geval ook volgen
Ha leuk, wie weet! Route ben ik nog niet uit, wordt waarschijnlijk pas tijdens het fietsen definitief over besloten.
Ik ga sowieso zoveel mogelijk via 'bestaande' routes rijden, maar welke precies staat nog flink open.