Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mag ik (uit 1983)? Trein kaartje werd geplakt op label geplakt die je dan aan je fiets (in dit geval twee) kon vastmaken.bert sitters schreef: ↑di 31 jan, 2023 22:30@Martin,
heb jij in jouw collectie antieke treinkaartjes ook oude fietskaartjes?
Bij mij komt het voor dat nadat ik met mijn OV-kaart ben ingecheckt bij de Broodzaak wat koop mijn aanschaf met mijn OV-kaart wil betalen.keesswart schreef: ↑di 31 jan, 2023 23:03Vandaag ontving ik een mail van het NS-sprintpanel , waarin mijn mening over het inchecken met een bankpas werd gevraagd. Ook was er aandacht voor de mismatch die kan optreden bij reizigers die gewend zijn om met hun hele portemonnee (met een OV-chipkaart erin) in- en uit te checken. Dat laatste wordt nu afgeraden, omdat dan per abuis met een bankpas ingecheckt kan worden terwijl het de bedoeling was om dit met een OV-chipkaart te doen. Wat duur uit kan pakken, omdat de reducties die een persoonlijke OV-chipkaart op kan leveren (zoals korting in daluren) niet mogelijk zijn met een bankpas.
Zelf check ik nooit op deze manier in, maar met enige regelmaat ben ik wel zo verstrooid dat ik in plaats van een OV-chipkaart een bankpas of een ID-kaart uit mijn portemonnee trek en dan niet gelijk doorheb dat dit niet mijn OV-chipkaart is. Tot nu toe kreeg ik dan een foutmelding en kon ik daarna met de juiste kaart opnieuw inchecken. Voortaan krijg ik bij gebruik van een bankpas dus geen foutmelding meer en wordt er automatisch een bedrag afgeschreven dat meestal te hoog zal zijn. Pas bij een controle in de trein (als er überhaupt een conducteur langskomt) of wanneer ik aan het eind van de reis wel met mijn OV-chipkaart uit ga checken, kom ik er dan achter dat ik met een verkeerde kaart heb ingecheckt.
Deze voor mij tamelijk normale vergissing ben ik nergens in de vragenlijst van de NS tegengekomen. Toch ben ik vast niet de enige treinreiziger die af en toe een beetje warrig is. Nu ik bijna nooit meer vergeet om uit te checken op stations zonder afgesloten in- en uitcheckpoortjes, wordt er opnieuw een beroep op mijn niet altijd parate alertheid gedaan door vervoerders die blijkbaar van mij verwachten dat ik me altijd als een robot kan gedragen...
In nog oudere tijden kon je jouw fiets laten vervoeren als "ingeschreven bagage". De fiets kreeg een geel plaatje op het achterspatbord. Zie: https://www.nicospilt.com/index_fiets.htmJanH schreef: ↑di 31 jan, 2023 23:10Mag ik (uit 1983)?bert sitters schreef: ↑di 31 jan, 2023 22:30@Martin,
Trein.JPG
Trein kaartje werd geplakt op label geplakt die je dan aan je fiets (in dit geval twee) kon vastmaken.
Met alle respect, maar is het nou zo moeilijk om het juiste pasje aan te bieden? En dan eindigen met framing ("vervoerders willen dat ik me als een robot gedraag"). Kom op zeg!keesswart schreef: ↑di 31 jan, 2023 23:03Vandaag ontving ik een mail van het NS-sprintpanel , waarin mijn mening over het inchecken met een bankpas werd gevraagd. Ook was er aandacht voor de mismatch die kan optreden bij reizigers die gewend zijn om met hun hele portemonnee (met een OV-chipkaart erin) in- en uit te checken. Dat laatste wordt nu afgeraden, omdat dan per abuis met een bankpas ingecheckt kan worden terwijl het de bedoeling was om dit met een OV-chipkaart te doen. Wat duur uit kan pakken, omdat de reducties die een persoonlijke OV-chipkaart op kan leveren (zoals korting in daluren) niet mogelijk zijn met een bankpas.
Zelf check ik nooit op deze manier in, maar met enige regelmaat ben ik wel zo verstrooid dat ik in plaats van een OV-chipkaart een bankpas of een ID-kaart uit mijn portemonnee trek en dan niet gelijk doorheb dat dit niet mijn OV-chipkaart is. Tot nu toe kreeg ik dan een foutmelding en kon ik daarna met de juiste kaart opnieuw inchecken. Voortaan krijg ik bij gebruik van een bankpas dus geen foutmelding meer en wordt er automatisch een bedrag afgeschreven dat meestal te hoog zal zijn. Pas bij een controle in de trein (als er überhaupt een conducteur langskomt) of wanneer ik aan het eind van de reis wel met mijn OV-chipkaart uit ga checken, kom ik er dan achter dat ik met een verkeerde kaart heb ingecheckt.
Deze voor mij tamelijk normale vergissing ben ik nergens in de vragenlijst van de NS tegengekomen. Toch ben ik vast niet de enige treinreiziger die af en toe een beetje warrig is. Nu ik bijna nooit meer vergeet om uit te checken op stations zonder afgesloten in- en uitcheckpoortjes, wordt er opnieuw een beroep op mijn niet altijd parate alertheid gedaan door vervoerders die blijkbaar van mij verwachten dat ik me altijd als een robot kan gedragen...
Begrijp dat er mensen zijn die in de verwarring het verkeerde kaartje voor de scanner houden. Ga niet alleen van jezelf uit.willem.m schreef: ↑wo 01 feb, 2023 07:59Met alle respect, maar is het nou zo moeilijk om het juiste pasje aan te bieden? En dan eindigen met framing ("vervoerders willen dat ik me als een robot gedraag"). Kom op zeg!keesswart schreef: ↑di 31 jan, 2023 23:03Vandaag ontving ik een mail van het NS-sprintpanel , waarin mijn mening over het inchecken met een bankpas werd gevraagd. Ook was er aandacht voor de mismatch die kan optreden bij reizigers die gewend zijn om met hun hele portemonnee (met een OV-chipkaart erin) in- en uit te checken. Dat laatste wordt nu afgeraden, omdat dan per abuis met een bankpas ingecheckt kan worden terwijl het de bedoeling was om dit met een OV-chipkaart te doen. Wat duur uit kan pakken, omdat de reducties die een persoonlijke OV-chipkaart op kan leveren (zoals korting in daluren) niet mogelijk zijn met een bankpas.
Je veronderstelt dat ik alleen van mijzelf uitga. Dat doe ik niet. Ik vind het in de reactie vooral nogal zeurderig gebracht en daar sla ik op aan.bert sitters schreef: ↑wo 01 feb, 2023 09:51Begrijp dat er mensen zijn die in de verwarring het verkeerde kaartje voor de scanner houden. Ga niet alleen van jezelf uit.willem.m schreef: ↑wo 01 feb, 2023 07:59Met alle respect, maar is het nou zo moeilijk om het juiste pasje aan te bieden? En dan eindigen met framing ("vervoerders willen dat ik me als een robot gedraag"). Kom op zeg!keesswart schreef: ↑di 31 jan, 2023 23:03Vandaag ontving ik een mail van het NS-sprintpanel , waarin mijn mening over het inchecken met een bankpas werd gevraagd. Ook was er aandacht voor de mismatch die kan optreden bij reizigers die gewend zijn om met hun hele portemonnee (met een OV-chipkaart erin) in- en uit te checken. Dat laatste wordt nu afgeraden, omdat dan per abuis met een bankpas ingecheckt kan worden terwijl het de bedoeling was om dit met een OV-chipkaart te doen. Wat duur uit kan pakken, omdat de reducties die een persoonlijke OV-chipkaart op kan leveren (zoals korting in daluren) niet mogelijk zijn met een bankpas.
Een robot is volledig geprogrammeerd. Een mens blijft altijd een mens.
Bij voorkeur deed ik het ook zo. Gemak dient de mens. Het zou wel fijn zijn als ik vooraf ergens toestemming zou moeten geven voordat NS aan mijn geld kan. En natuurlijk ben ik er weer heel vlug aan gewend mijn pas uit mijn portemonnee te halen.Ook was er aandacht voor de mismatch die kan optreden bij reizigers die gewend zijn om met hun hele portemonnee (met een OV-chipkaart erin) in- en uit te checken.
Ik geloof niet dat wij het op een fietsvakantie lang met elkaar uit zouden houden
Helaas niet veel, een paar maar en geen oude fietskaartjes meer over. De kartonnen treinkaartjes van Baarn naar Amsterdam had ik gewoon van internet geplukt.bert sitters schreef: ↑di 31 jan, 2023 22:30@Martin,
Hier nog een 60-plusser die ook blij is met de nieuwe mogelijkheden.