door
martin » di 25 okt, 2022 18:31
Ik heb het artikel in Fiets niet gelezen. Wel liep ik laatst te wandelen. Schrok van een geluid achter me, bleek een elektrische mountainbike te zijn. Groetten elkaar vriendelijk en hij stoof er met, naar ik opmaakte uit de weinige trappen die hij deed en de snelle acceleratie, met volle ondersteuning vandoor. Zo ook mensen op trails zien rijden. Heb geen inzicht in hun gezondheid, maar ik vraag me af wat er leuk is aan mb'en met maar weinig inspanning.
Afgelopen weekend reed ik over een dijk met tegenwind. Tijdje geen lange tocht gemaakt. Als ik elektrische ondersteuning had gehad had ik die wrsch wel gebruikt. Nu niet, en ik ben ervan overtuigd dat mijn voldoening nu groter was dan dezelfde tocht met ondersteuning.
Maar ieder natuurlijk moet lekker doen waar die zin in heeft en wat de gezondheid toestaat. Maar voor mij, in mijn situatie, op dit moment, met mijn fysieke gesteldheid, is de mate van voldoening zonder elektriciteit groter. En fietsen met elektriciteit is voor mij om dezelfde reden iets anders dan zonder elektromotor.