Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat valt vaak nog wel mee. Op verjaardagen in mijn generatie X omgeving gaat het vrij regelmatig over het kopen van een fiets. Omdat het vrij regelmatig de eerste e-bike zal worden, dus tja, welke dan.
Het is maar welke cliché-mannetjes je als vrienden uitkiest.Grandonneur schreef: ↑ma 17 okt, 2022 09:44Onder de tevreden gebruikers volkomen overeenstemming dat het weinig met fietsen te maken heeft. Pleidooi dat jij het wel zou ervaren als 'echte' inspanning gelijk aan een 'fiets' houdt blijkbaar onder gelijkgestemden geen stand. Het zijn leuke gesprekken, want veel zelfspot en kwajongensverhalen over intussen duurbetaalde mannen van middelbare leeftijd die op hun zolderkamer druk zijn met het optimaliseren van de ondersteuning.
En bedankt hèFlix schreef: ↑ma 17 okt, 2022 09:59Het is maar welke cliché-mannetjes je als vrienden uitkiest.
Ik ken ook hele andere gesprekken.
Maar met mensen zoals jou, blijkbaar zonder veel ervaring met dit spul (als vakantiefietser, want dat is waar deze club over gaat), en wel een sterke mening, heeft het weinig zin met een genuanceerde reactie te komen.
Overigens, hier op dit forum, heb je ook 'gelijkgestemden', maar die zien het toch wel als fietsen. Zitten ook niet veel op 'zolderkamertjes'. Nodig die eens uit voor jouw verjaardagfeestjes...
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit vaststelt. Ik heb intussen de leeftijd dat steeds meer vrienden, kennissen en familieleden een e-fiets hebben. Ook bij de collega's worden e-fietsen steeds populairder.Grandonneur schreef: ↑ma 17 okt, 2022 09:44
Onder de tevreden gebruikers volkomen overeenstemming dat het weinig met fietsen te maken heeft.
Dat komt natuurlijk door de aard van de vraagstelling van de TS.
Voor TS was een ebike zo te zien handig op de Badischer Weinradweg.
Ik kan je verklappen dat je met een ebike niet 21-22 gaat rijden en dat je richting 24-26 zal gaan. Iedereen die op de fiets stapt zal toegeven dat dit klopt, je ziet zelden een ebiker die met 20kmpu rijdt.
Zelden een item gelezen hier waarin zoveel persoonlijke veronderstellingen in de discussie gegooid worden.Shorttrack schreef: ↑di 18 okt, 2022 19:44Ik kan me voorstellen dat die tergend traag rijdende e-bike jongeren mee fietsen met iemand die geen e-bike heeft. Dat is dan eerder compassie tonen aan de niet e-bikevriend.
Ik ben zeker niet in-en-in tegen de e-bike hoor. Maar hij wordt in mijn ogen veelal voor de verkeerde doeleinden gebruikt.
Als ervaringsdeskundige in de ouderenzorg weet ik als geen ander dat er veel aan wordt gedaan om ons werk zo licht mogelijk te maken. Dat wil zeggen begin preventief die toekomstige generatie ouderen alvast te attenderen om aan bewegen te doen. Liefst zonder ondersteuning.
100% mee eens Ik lees dit item ook met grote be/verwondering. (Slotje erop?, verplaatsen naar Kletspraat ? . ).
Zo te zien heeft TS (Bert) zijn bestaande vakantiefiets voorzien van een Pendix systeem, zoals ik 3 jaar geleden ook - om mijn moverende redenen - met mijn 10 jaar oude Avaghon vakantiefiets heb gedaan. Pendix geeft ondersteuning en ik kan gewoon op mijn eigen tempo (max/rond de 20 km/h) gemakkelijker blijven fietsen. Ook vaak met de hondenkar er achter.
Huh!joukon schreef: ↑wo 19 okt, 2022 12:41
Naschrift;
Hulpmiddelen voor het aantrekken van steunkousen:
Een puntzak van glad materiaal, in verschillende maten.
Een zachte cilindervormige rol met zuignap.
Een elektrische aantrekhulp, die de opening van de kous elektrisch vergroot.
Een frame dat de kous open houdt.
Een panty-aantrekker.