Inderdaad. Op de telefoon niet altijd even handig Heb het aangepast nu.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Inderdaad. Op de telefoon niet altijd even handig Heb het aangepast nu.
Volgens Bike4Travel kun je elke derailleurfiets ombouwen naar Rohloff.Shorttrack schreef: ↑do 26 mei, 2022 17:22Heb namelijke gelezen dat je frame zeer sterk moet zijn voor een rohloff naaf.
Kan prima. Heb mijn SCC02 met Rohloff en kettingspanner gereden, ging prima. Neem een frame geschikt voor schijfremmen, dan kun je op de schijfrem montage de asplaat afsteunen en heb je niet zo'n lelijke lange torque arm nodig.Shorttrack schreef: ↑do 26 mei, 2022 17:22Nu ben ik de optie aan het bekijken om eventueel een mountainbike om te bouwen. Ik zie dat er heel wat santos scc01 en 02 fietsen voor een lage prijs online staan. Heb ook een rohloff naaf gezien voor een schappelijke prijs. Is dit eventueel een goed combinatie? of zijn dit te riskant? Heb namelijke gelezen dat je frame zeer sterk moet zijn voor een rohloff naaf.
Bijna allemaal.
Ja, 6, 9, 12 en 18 maken ze. Die eerste twee zou ik overslaan voor vakantiegebruik.
Tja, ik zou dat geld (voor ombouw op een tweedehands fiets) anders besteden. Over de plussen en minnen van schijfremmen op vakantiefietsen is eerder al uitgebreid op het forum geschreven.
Ach, TopicStarter schreef schijfremmen te willen. Van mij mag 'ie ook best met bijvoorbeeld V-brakes of HS33's onderweg, als 'ie maar niet met falende trommelremmen als kruisje in de berm op een afdaling eindigt...
3speed Sturmey Archer naafje achterin en hij is af
Gewoon een aantal van die advertenties eens hier plaatsen, dan kunnen we meekijken. Verschilt soms per type of iets geschikt kan zijn, soms zelfs per modeljaar. Giant heeft met de Expedition bijvoorbeeld jarenlang prima fietsen gemaakt maar ook jaargangen waarbij je er ver bij vandaan moest blijven, om vervolgens modeljaren later juist weer prima Expeditions te leverenShorttrack schreef: ↑vr 27 mei, 2022 22:03
Sommige zien er op foto wel degelijk uit. Maarja. Aan foto's het je niet altijd even veel natuurlijk.