Geen idee waar de blanco variant van het lijstje staat, maar hier een ingevuld exemplaar met misschien ook wel een interessant topic er achteraan:
viewtopic.php?f=8&t=37089
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Met het genoemde budget en de wens van TopicStarter voor brede banden lijkt me dat een prima weg om voor te kiezen. Leuk ding ook die Snel 26 inch.
Dat kan als je de wens voor lage instap laat vallen natuurlijk ook, het genoemde topic is waarschijnlijk deze:
26" mag zeker. Mijn huidige fiets is 28", maar niet bewust voor gekozen. Hij voldeed gewoon aan andere eisen.hoogframe schreef: ↑di 17 mei, 2022 06:57
als je niet schrikt van wielmaat 26 inch (is uit de mode, zeg maar), dan mogelijk zoiets:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -inch-59cm
ik zie dat je tijd hebt: een vergelijkbare fiets is ook te bouwen op basis van een ouder model mountainbike (zie ander topic op dit forum) en voor jouw budget.
Hang het geplande gewicht aan vakantiebagage er eens aan in de geplande tassen en ga er eens een goed stuk mee rijden. Dat kan best een aardige indicatie zijn.Shorttrack schreef: ↑do 19 mei, 2022 08:07
Ik weet niet weli type het precies is. Dus het is lastig oordelen natuurlijk. Als woon werk fiets zal deze zeker geschikt zijn. Ik weet alleen niet of hij voor vakanties ook kan dienen.
Met een Alfine-11 kom je er ook wel, maar uit de discussies op dit forum maak ik of dat het dat in meerdere opzichten toch net niet is.Shorttrack schreef: ↑za 21 mei, 2022 15:44Naafversnellingen spreken mij voorlopig toch nog het meest aan. Kijk ik dan meteen naar rohloff? Of heb ik met een shimano nexus ook nog genoeg bereik en betrouwbaarheid?
Mijn budget kan tot ongeveer 1000 euro. Heb al enkele fietsen zien staan met een rohloff naaf rond die prijsklasse. Voorlopig ben ik ervan overtuigd dat ik best voor rohloff ga als ik toch voor een naafversnelling zou kiezen.
Ik zou bij naafversnellingen ook voor een Rohloff gaan ja. Alfine is prima voor woon-werkverkeer en een fietsvakantie in een vooral vlak land als Nederland, maar verder zou ik het niet doen.Shorttrack schreef: ↑za 21 mei, 2022 16:49
Mijn budget kan tot ongeveer 1000 euro. Heb al enkele fietsen zien staan met een rohloff naaf rond die prijsklasse. Voorlopig ben ik ervan overtuigd dat ik best voor rohloff ga als ik toch voor een naafversnelling zou kiezen.
Die koga ziet er wel aantrekkelijk uit inderdaad. Ik heb alleen kort geleden gelezen dat de follow me er niet op zou passen. De bagagdrage zou in de weg zitten.