Ja, dat zie je wel vaker.
Misschien een ongeschreven regel opschrijven dat een post niet meer gewijzigd wordt als direct op de inhoud van die post gereageerd is?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, dat zie je wel vaker.
Ik vond van wel, de meeste posts gaven heel nuttige informatie over vooral de onderdelenschaarste en het beleid van Santos daarin.Christophorus schreef: ↑di 11 jan, 2022 10:27Ik sliep er een nacht slecht door en dacht: "Jammer, maar het is het niet waard."
Niet mee eens. Als auteur van een bericht moet je m.i. zeggenschap houden over je eigen teksten. Soms krijgen topics nu eenmaal een vreemde wending. In dit topic stond m.i. een paar keer een ongenuanceerde woordkeuze die als trigger kan werken. Ook is er op het forum al een tijdje een trol actief (advies: negeren). Ik kan me goed voorstellen dat C. nu even pas op de plaats maakt.
Als ik het goed begrepen heb dan is het in het geval van Gates en Pinion niet omdat Marten dit onzin vindt, maar omdat hij tegen problemen in de communicatie opliep bij deze Gates en Pinion. Dat is wel iets anders. Zo heeft iedere fabrikant wel een reden waarom hij het ene wel doet en het andere niet.Wim schreef: ↑di 11 jan, 2022 19:39@Senior
Het klopt dat we het hebben over duur versus heel duur, dat heb ik ook nooit ontkend. Mijn stelling was en is dat je voor een heel dure Santos minder waar voor je geld krijgt, en al jaren. En ja, ik ben het helemaal met je eens dat Avaghon pracht fietsen levert voor een prijs die bepaald wel concurrerend is.
Marten bouwt inderdaad niet alles: als hij het onzin vindt doet hij het niet - en terecht. Maar hij maakt wel dingen die niemand anders kan maken, zoals in mijn geval een speciaal opgehoogd SPD pedaal ter compensatie van mijn beenlengte verschil.
Voel je niet verplicht dit forum te bezoeken.
Toen ik las dat Santos voor de Travelmaster en voor hun gravelfiets hetzelfde frame gebruiken ging er op mijn dashboard toch wel een lampje uit want het raakt de kern van de fiets als zijnde een die speciaal voor jou gemaakt is.
Dat is niet zozeer aan de moderatie in dit geval. Hier schreef ik het al:
Ook dan, laat die post met puntjes gewoon staan, dan heb je een audit-trail en kan je als lezer aan Christophorus vragen waarom hij zijn post heeft gewijzigd. Nu mist er gewoon een stuk. Niet voor het eerst dat dit gebeurt overigens.Jurr schreef: ↑di 11 jan, 2022 21:31Dat is niet zozeer aan de moderatie in dit geval. Hier schreef ik het al:
viewtopic.php?p=411784#p411784
Alle postings van Christophorus had hij zelf vanochtend alle tekst uitgehaald en aangepast naar drie puntjes. Dat een moderator vervolgens die posts met alleen puntjes weghaalt lijkt me niet meer dan logisch.
Pleit wel weer voor het door velen zo geliefde quoten van gehele forumposts...
Tsja, posts met slechts 3 puntjes laten staan is niet conform de forumregels helaas.
Dat heb ik dan wel gedaan toen de posts er nog stonden, aangezien ik al vermoedde dat ze verwijderd zouden gaan worden. Zijn antwoord staat hier:
Ook wel eens gehad ja, best jammer als je best een stuk hebt zitten typen om een ander te helpen en het dan op de grote hoop met onkruid gegooid wordt. Maar nu kwam het vanuit Christophorus zelf om de oorspronkelijke posts tot niets te reduceren.
@Wim, heb jij wel eens gereden met een Pinion? De reden dat ik dit vraag is omdat ik het verhaal over de grote Q ken, maar dit in de praktijk niet echt zo ervaar. Ook de grotere weerstand, dat denk ik wel te merken als ik het vergelijk met de derailleurfiets waar net nieuwe kransjes op liggen en een nieuwe ketting, maar wanneer dat pakweg 1000 km oud is en regelmatig vervuild is geweest (en uiteraard weer gereinigd) voel ik eerlijk gezegd dat verschil niet meer. En dan ben ik nog zo ouderwets dat ik mijn derailleur ketting van de racefiets en trekkingfiets iedere 750 km wisselde (in totaal 3 kettingen) en dan uitspoelde en in het kettingvet kookte.Wim schreef: ↑di 11 jan, 2022 20:58Gates kan alleen met een frame dat stijver is dan hij wil maken. Van Pinion kan ik me vaag iets herinneren over inadequate support. Tegen Pinion kun je nog inbrengen dat de Q wel erg groot wordt, het de fiets een kilo zwaarder maakt, en de interne weerstand hoger is. Dus waarom zou je? Maar goed, ieder zijn ding.