door
robgru » do 30 dec, 2021 16:27
Nu vandaag op mijn trouwe Stevens naar de Dealer, klinkt dubieus maar het is een hele aardige man, kleine zaak, baas en knecht situatie beiden erg sympathiek dat valt op tussen het geweld van fiets multinationals en megastores, om proef te rijden op die Kona Sutra. Kort samengevat, fiets klopt en die barend shifters zijn bijna ideaal te noemen ging er moeiteloos mee om nul inleertijd! Nu moet gezegd worden dat ik al wat ervaring had met suicide shifters op het frame dat zal het wel zijn... Maat 54 was toch iets aan de grote kant zat nogal gestrekt in de "hoods" en mijn elde delen hingen staand maar een fractie boven de bovenbuis maar er was wel een maat 50 die was beetje krap, volgens Kona moet het een 52 of een 54 zijn. Nu was de besteltijd van deze fietsen 2 jaar geleden, dus ik moet nog even geduld hebben....
Terug fietstend vergeleek ik mijn Stevens met die Kona, tsja de een is als MTB geboren en de ander als toerfiets, loyaliteit is ook wat waard in deze vluchtige wereld waarin in iedereen streeft naar het betere dan best. Kan het e.a. nu toch beter in perspectief plaatsen die Kona zou een goede maitresse zijn maar mijn eerste liefde blijft toch de Stevens. Er is nog een fiets die staat te lonken die ik na hopelijk na 14 januari wil proberen dat is de Tout Terrain Amber Road , wordt vervolgd.
Ik hoorde van die fietsenmaker dat Shimano Singapore meer onderdelen heeft of krijgt dan Shimano Europa en dat in Shenzen waar de fabrieken van Shimano staan dat giga industriepark stroomgebrek heeft zodat elke fabriek maar 2 dagen stroom per week krijgt dat gepaard met de 1,5 meter afstand die verplicht is aan de lopende bank en de toename van de vraag naar fietsen omdat mensen door die lockdown zich op boten en fietsen hebben gestort leidt tot een onbalans tussen vraag en aanbod (tsja heb ooit economie gestudeerd, klink leuk maar wat schiet je op met een academische constatering dat lost niets op)