Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1084 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34653 berichten
Op de raadselfoto staat de zon niet hoog, maar ook niet laag. Ochtend of middag? Welke tijdstip? Op grond hiervan zou ik de richting van de straat kunnen bepalen. Rechts is er een flauwe bocht naar links.
kritische vraag van mij. Gaan we zo raadplaatje doen? een willekeurig huis zonder verdere details? ik ga echt niet zoeken naar dat huis. ik vind het knap wanneer je het vind maar het heeft voor mij niets met raadplaatje te maken. Maar dat is hoe ik er in sta.
JandeFietser schreef:
vr 24 dec, 2021 19:57
kritische vraag van mij. Gaan we zo raadplaatje doen? een willekeurig huis zonder verdere details? ik ga echt niet zoeken naar dat huis. ik vind het knap wanneer je het vind maar het heeft voor mij niets met raadplaatje te maken. Maar dat is hoe ik er in sta.
Eens. Het is alleen te doen en het blijft dan ook leuk als de plaatser vlot reageert en met aanvullende hints komt die de hooiberg kleiner maakt. Er zijn hints gegeven maar de hooiberg blijft nog steeds te groot.
We hebben wel eens plaatjes met nog minder hints in de afbeelding gehad. Toen kwam de extra info sneller.
De leukste plaatjes vind ik die waar onverwacht wél veel informatie uit te halen is.
Helaas lijkt in deze foto weinig info te zitten. Zelfs de zoekmachines verzanden in talloze huizen die er min of meer op lijken.
JandeFietser schreef:
vr 24 dec, 2021 19:57
Gaan we zo raadplaatje doen? een willekeurig huis zonder verdere details?
Volgens mij doen we het al heel lang zo. Ik zie weleens willekeurige wegen (weilanden, bergkammen) die tot mijn stomme verbazing geraden worden. Ik vind dat altijd heel knap, maar ik ga zelf niet alle onverharde wegen in Twente ;) afspeuren; ik herken iets en dan geef ik een antwoord, of niet en dan aanschouw ik met veel respect de inspanningen van anderen. Ik weet niet wat er anders is aan dit plaatje dan aan de vele andere plaatjes waarop ik geen enkel aanknopingspunt zie en die toch snel geraden worden.

Groetjes,

Carl
Dacht ik ook, en daarnaast dacht ik wat een grappige huizen en lantaarnpaals. Niet eerder overwogen om er een fietstocht te maken maar dat moeten we misschien toch maar eens doen.
En dan ook proberen te achterhalen waarom de fotograaf een zo op het oog willekeurig huis op de foto heeft gezet. Heeft hier een historische gebeurtenis plaats gevonden? Was het het geboortehuis van een beroemd persoon?
Wie weet heeft generaal George Patton er geslapen tijdens een offensief in WW2.
Sory, even geen tijd voor meer info of ander plaatje. Dus als iemand het over wil nemen vind i het prima.
Jammer.
Ik meen me te kunnen herinneren dat Ongeschreven Regel 37.3 lid c dan voorschrijft dat degene die de vorige beurt had mag voorstellen wie de volgende opgave plaatst.

Verrek: dat ben ik! Misschien wil JandeFietser of Carl een foto plaatsen? Jullie zijn al een tijdje niet geweest, en jullie hebben in de tussentijd vast wat materiaal verzameld.
Ik heb zowat alle, echte álle, dorpen in een hele brede strook tussen Karlsruhe en Saverne, in zo'n brede strook bestreken van de horizontale Duitse grens tot Strasbourg "gestreetviewd", rekening houdende met de richting van de zon en de bocht naar links en de rode lantaarnpalen. Heel pittoresk is het dorpje Hoffen.
Maar ik hou nu ermee op, dat is de aller-onmogelijkste raad plaatje dat ik ooit heb meegemaakt. :(
Martin E. van Doornik schreef:
zo 26 dec, 2021 00:25
Ik heb zowat alle, echte álle, dorpen in een hele brede strook et cetera
Maar ik hou nu ermee op, dat is de aller-onmogelijkste raad plaatje dat ik ooit heb meegemaakt. :(
Martin, dat heb ik gisteravond gedaan, ook zo lang.
Gek wordt je er van.
Vanavond naar Wende en de Beentjes gekeken.
Heerlijk op de bank.
Martin.JPG
Zelfs deze is makkelijker te vinden.

PS
Dit is géén zoekplaatje, slechts een knipoog naar Martin.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 26 dec, 2021 00:25
... dat is de aller-onmogelijkste raad plaatje dat ik ooit heb meegemaakt. :(
Dan heb je de beruchte foto van de kampeerplek van BSM gemist. 🤭
Poppink schreef:
zo 26 dec, 2021 01:01

Zelfs deze is makkelijker te vinden.

PS
Dit is géén zoekplaatje, slechts een knipoog naar Martin.
Tja, het antwoord staat al bij Fiets & Boot....
willem.m schreef:
za 25 dec, 2021 21:16
Misschien wil JandeFietser of Carl een foto plaatsen?
In dat geval (maar alleen omdat het in de Ongeschreven Regels staat hè!) vind ik dat JandeFietser mag, ter compensatie voor de geleden frustratie. ;)

Groetjes,

Carl
Nou, om te voorkomen dat we dit lang gaan rekken zal ik, hopelijk met jullie instemming, een nieuwe foto plaatsen.

Wat is de locatie van deze raadplaat?

Knipsel.PNG
Sorry, ik was even afwezig en dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd bij raad plaatje :D .

https://www.google.nl/maps/@48.8986024, ... 8192?hl=nl
Bert van Sprang schreef:
zo 26 dec, 2021 21:01
Sorry, ik was even afwezig en dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd bij raad plaatje :D .
Het is geen kwestie van waarderen. Meer een kwestie van het met voeten treden van de ongeschreven regels.

Wat me wel van het hart moet is dat ik ook in de veronderstelling verkeerde echt alle plaatsen in die regio bekeken te hebben op lantarenpalen.
Het is duidelijk dat dat niet het geval is.

Is er iemand die weet in welke ongeschreven regel staat dat de sleutel voor de oplossing in foto te rug te vinden moet zijn?
Tijd om die regel eens op te schrijven.
lantarenpalen......de sleutel voor de oplossing in foto terug te vinden moet zijn
In combinatie met de info dat het in het noorden van de Elzas is, zijn de lantaarnpalen toch een goede indicatie?