Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1078 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34656 berichten
En dan nog eentje. Mooie foto.
Voor il Vaticano.jpg
Hé jij hier :)

Ik reken het goed! Al staat de speld niet helemaal juist want ik sta bij het fietspad aan de spaansepolderse kant van de nieuwe geul en niet op het eiland.
Mooi behouden zicht op het dorp.

De beurt is aan jurr.
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 dec, 2021 22:05
De stuurtas is van AGU, de bodem is na jaren ietwat uitgezakt. Op reizen gebruik ik groene canvas zijtassen van Karrimor, die zijn van 1977.
Die Karrimors had ik ook, ook van 1978.
Als voortas een 'padvinderstas' plus kleine Karrimor voortassen.
De achtertassen sprongen steeds van de bagagedrager, de klembeugels houden dat niet.
Met een rubberen spanner van de tent hield ik de achtertassen zo goed zo kwaad als het ging op hun plaats.
Maar ja, 30 jaar in het schuurtje liggen wachten op het baasje hebben ze niet overleefd.
Ze stonken en waren licht beschimmeld.
Batavus Tour de l'Europe (Medium).jpg
Dus kwamen er Ortliebs.
Het zadel (uit 1978) gebruik ik nog steeds, op m'n elektrische fiets.
Stonken en verschimmeld, zeker te vochtig bewaard? :roll: Mijn tassen staan op een stoel naast ons echtelijke bed. Met al die badges leuk om ernaar te kijken. Tja, de haken vind ik idd. kort, een riem door de lus aan de achterkant en om de bagagedrager heen vastmaken, dan valt hij er niet af. Ik gebruik meestal één zijtas.
Die 34 tanden voor was fout, moet achter zijn.
Grandonneur schreef:
do 16 dec, 2021 22:22
Hé jij hier :)
Voor mij best een stukje zwemmen daarheen ;)

Over zwemmen gesproken, de volgende:
Screenshot_20211217-000426_Gallery.jpg
Heb je nou de liggende foto die hier eerst stond nu smaller afgesneden tot een staand formaat?
Ik zag een heel brede strand, hoge duinen, er lagen links verderop nog kleine, lage duinen. Zoiets is bijvoorbeeld op Terschelling te vinden. Elders zijn de stranden smaller zoals kusten langs Holland. De meeste betonweggetjes eindigen bij een horecatent, dit is hier niet het geval. Maar ik heb al teveel gewonnen, die sla ik over.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 dec, 2021 00:25
Heb je nou de liggende foto die hier eerst stond nu smaller afgesneden tot een staand formaat?
Ja excuus, 'k zag dat m'n uitsnede niet helemaal netjes was. Aan de zijkant bleken nog twee randen zwart te zien zijn. Je was er snel bij ;)

Maar het is geen Terschelling.
Ouddorp bij vuurtoren Westhoofd?
https://www.google.nl/maps/place/51.812 ... urce=mlpwa

Anders Bergen aan zee, het Van Reenenpaadje direct ten zuiden van Parnassia.
Geen Bergen, en geen Ouddorp.

De verkeerde uitsnede die ik selecteerde bij uploaden met de zwarte randen aan de zijkant waar Martin het over had is deze:
Screenshot_20211216-235732_Gallery.jpg
Nu kan ik weer helemaal van Schier teruglopen naar Cadzand-Bad en opnieuw beginnen...
Vlieland misschien?
Reddingbootpad
https://maps.app.goo.gl/YvrtRHnQv6X1hEMZ9
Ik wilde net gaan zeggen dat Leon er rennend voorbij was gelopen, maar het zeer zeker Vlieland.

Beurt naar Willem (-:
Ja, ik vond het zo sneu dat Leon dan weer de hele kust af zou moeten gaan, terwijl hij vervolgens nauwelijks plaatjes heeft om te plaatsen.

Ik had zelf zojuist bijna de hele kust afgelopen (inclusief de Belgische) en alleen nog Texel en Vlieland waren nog over.

Het was weliswaar een wat monotone zoekopdracht, maar ik heb onderwijl toch ook wat opgestoken. Ik heb geconstateerd:
- glas (half)vol: grote delen van de Nederlandse kust en duinen zijn eigenlijk best wel mooi
- glas halfleeg: andere delen zijn druk door het grote aantal strandpaviljoens en vakantieparken
- glas helemaal leeg: ik schrok me een hoedje toen ik de Vlaamse kuststrook zag: wat een ellendig aanzicht.

Nieuwe opgave:

Capture.JPG
Ik dacht dit kapelletje uit foto nr. 90 in het boek Kijk op Noord-Brabant (uitgave Elsevier 1977) als St. Annakapel aan de Heusdenhoutseweg bij Breda te herkennen, maar volgens Streetview heeft die een rieten dak. Nee dus. https://www.google.nl/maps/@51.5897589, ... 312!8i6656
De boerderij links ziet er Gelderland-achtig uit.
Leon schreef:
vr 17 dec, 2021 11:15
Nu kan ik weer helemaal van Schier teruglopen naar Cadzand-Bad en opnieuw beginnen...
Nee, dat hoeft niet. Kijk eens hoe breed het strand is. En de meeste stranden zijn smal op Google satelliet, dus makkelijk overslaan. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 dec, 2021 13:55
Leon schreef:
vr 17 dec, 2021 11:15
Nu kan ik weer helemaal van Schier teruglopen naar Cadzand-Bad en opnieuw beginnen...
Nee, dat hoeft niet. Kijk eens hoe breed het strand is. En de meeste stranden zijn smal op Google satelliet, dus makkelijk overslaan. :wink:
Ik heb het met Google Earth nagemeten. Het is nog geen 100 meter breed daar. Bijna het hele strand tussen Hoek van Holland en Den Helder is op de foto's van Google een beetje breder. Bovendien is de breedte van menig strand nogal afhankelijk van eb en vloed. Ik ken een paar beruchte waar je met eb wel van kunt genieten maar waar je bij vloed beteuterd staat te kijken naar een reepje strand nauwelijks breder dan een bikinibandje.
Net als willem.m heb ik een fijne strandwandeling gehad en geconstateerd dat er gelukkig wat plekjes over zijn die niet volgebouwd zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 dec, 2021 12:30
... De boerderij links ziet er Gelderland-achtig uit.
Dat kan kloppen.
Echt vele uren bezig geweest om de kapel (of restant van een verdwenen kerk, want de steunberen zien er zwaar uit) op allerlei manieren uit te zoeken maar niks gevonden. :?: Alsof dat ding bij Google onbekend is. Om stoom uit m'n oren van te krijgen.
Ojee, ik wist niet dat het plaatje zo lastig te raden was...

Ik zal daarom een aanwijzing geven: de pittoresk gelegen en in WW2 zwaar beschadigde kerk bevindt zich op ongeveer één kilometer afstand van een natuurkampeerterrein.
hier https://www.google.nl/maps/@51.7499966, ... 6656?hl=nl
Zoeken op "kerk boerderij gelderland" leidde tot een plaatje van een boerderij met dezelfde raamontwerp van het raadplaatje. https://nl.pinterest.com/pin/454933999841694682/