Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wachten voor een verkeerslicht kan ik zo goed als stil staan dus enige kunde is er wel. Wil je zeggen dat je bij een helling van 15% ook nog met 4 of 3,5 km/h omhoog komt?Leon schreef: ↑za 16 okt, 2021 17:08Meer oefenen. Het kan echt nog een stuk langzamer. 4 zeker. 3,5 ook nog wel. Dat zijn zeker 2 Rohloffverzetten.Berg op wil ik in de laagste versnelling zo ongeveer 5 k/mh gaan bij een cadans van 60, ofwel 1 omwenteling/s. Langzamer heeft geen zin, dan heb je niet meer genoeg snelheid om te sturen.
Tot 100kg geldt 1,9 als minimale verhouding.Fedor schreef: Rohloff stelt 2,5 als minimale verhouding bij zware personen.
4 km/u is geen probleem.
4 km/h, ja, op het Internet zijn meer mensen te vinden die dit aangeven. ik zou het wel eens willen zien hoe dat er uit ziet maar nog niet gevonden op Youtube. Ik geloof niet dat ik veel mis door bij lagere snelheden te gaan lopen.
Met 50-19 dek je ook vrij aardig de range van een typische setup met derailleur. Bijv. met 3x10, 11-34 achter, 48-26 voor, heb je een afgelegde weg per omwenteling trapas van 1.7m tot 9.7m, met de standaard WTS setup (50-19) is dat 1.6m tot 8.44m. In mijn geval gebruik ik de zwaarste versnellingen nooit, dus die ruil ik graag in voor wat extra bereik aan de lichte kant.
Vakantiefietsen met derailleur in het 7-, 8- en 9-speedtijdperk hadden meestal 22 voor. Dat was een stuk lichter dan 26 voor. Vaak was de lichtste achter tot 32 mogelijk, later ook 34.